ОПАНУВАННЯ ОСНОВАМИ ГЕОГРАФІЧНИХ ЗНАНЬ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ ПРИРОДОЗНАВСТВА У 5 КЛАСІ СУЧАСНОЇ ШКОЛИ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2307-4507.2020-26.67-72Анотація
У статті доведена важливість ефективної організації пропедевтичного курсу природознавства для опанування основами географічних знань на ранніх стадіях навчання в сучасній українській школі. Пропедевтика у навчанні пов’язана з дидактичними принципами наступності, послідовності та системності. Досягнення наступності у шкільній практиці забезпечується методично обґрунтованою побудовою програм, підручників, дотриманням послідовності руху від простого до складнішого у навчанні і взагалі усією системою методичних засобів. Послідовність і системність у навчанні дозволяють усунути суперечність між необхідністю формування предметних знань та умінь і необхідністю формування цілісної картини світу. Це забезпечує підготовку суб’єкта навчання до сприймання і засвоєння нового. Реалізація принципів наступності, послідовності та системності передбачає тематичну й хронологічну узгодженість програм і підручників, виділення основних структурних елементів курсів, розділів, тем, які мають наскрізний характер на різних етапах і ланках освіти. Зрозуміло, що пропедевтика слугує важливою умовою наступності, послідовності й системності у географічній освіті й передбачає реалізацію зв’язків і в змісті навчального матеріалу, і в організації видів
навчально-пізнавальної діяльності учнів. Раціональне та ефективне здійснення цього процесу можливе лише при відповідній технічній і методичній підготовці тих, хто буде це здійснювати.
Ключові слова: природнича освіта, географія, освітня компетентність, професійна діяльність, загальноосвітня школа, учень, креативність, особистість, пропедевтична підготовка, компетентнісний підхід.