ПСИХОЛОГО-СОЦІАЛЬНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ СУЧАСНИХ УЧНІВ ЯК СУТТЄВИЙ ЧИННИК РЕАЛІЗАЦІЇ STEM-ОСВІТИ

Автор(и)

  • Н. А. Мисліцька Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, Україна
  • В.Ф. Заболотний Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, Україна
  • О. А. Колесникова Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, Україна
  • Д. С. Семенюк Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2020-26.72-76

Анотація

У статті розкрито сутність поняття «покоління Z» та характерні ознаки сучасного підлітка як представника описаного покоління. Встановлено, що кожні двадцять років з’являється нове покоління з іншою шкалою цінностей, поведінки, відношенням до навчання, виховання тощо. Проаналізовано віковий діапазон суб’єктів освітнього процесу: вчителів і учнів, та встановлено причини непорозумінь між суб’єктами і різниця у відношенні до навчання. Охарактеризовано цінності і характерні риси поколінь учителів, які наразі працюють в школах. Наведено порівняння учнів сучасного покоління з попередніми поколіннями. Надано рекомендації учителям щодо побудови адекватного стилю навчання з учнями покоління Z. Виокремлено низку тенденцій в формуванні психологічних особливостей учнів – домінуючої частини покоління Z. Описано характеристики учнів нинішнього покоління: швидкість навчання і обробки інформації, можливість миттєво переключатись з одного виду діяльності на інший, а також діяти в умовах багатозадачності; володіння уміннями швидко знаходити інформацію та працювати з нею; кліповість мислення тощо.
Ключові слова: «теорія поколінь», «величне покоління», «мовчазне покоління», «покоління бебі-бумерів», «покоління X», «покоління Y».

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-03-10