ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ФІЗИКИ ТА ІНФОРМАТИКИ ДО РЕАЛІЗАЦІЇ ПРИНЦИПУ ІНТЕГРАЦІЇ ЗНАНЬ ЗАСОБАМИ ІКТ У СУЧАСНІЙ ШКОЛІ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2307-4507.2020-26.115-119Анотація
Стаття присвячена методичним аспектам підготовки студентів освітньої програми Середня освіта (фізика) – майбутніх вчителів фізики та інформатики до ефективної професійної діяльності у закладах загальної середньої освіти. З’ясовано, що на сьогодні одним із актуальних трендів в освіти є ІКТ та STEM-технології, які передбачають наскрізне використання інтегрованого підходу у навчанні учнів. Проаналізовано різноманітні шляхи формування готовності майбутнього вчителя до практичної реалізації концептуальних засад принципу інтеграції у професійній діяльності. Доведено, що проблема готовності вчителя до реалізації таких технологій в освітньому процесі наразі набуває значної актуальності і відповідно вимагає оновлення змісту навчання студентів у ЗВО та створення навчально-методичного забезпечення, яке б відповідало викликам та вимогам сьогодення щодо формування вчителя нового покоління. Здійснено аналіз понятійного апарату дослідження, зокрема визначено зміст дефініції «інтеграція у навчанні», описано її види, функції та особливості реалізації на різних видах занять. Представлено розробки елементів інтегрованих уроків (фізика та інформатика), що забезпечують практичну реалізацію принципу інтеграції знань у сучасній школі, які були розроблені самостійно студентами при підготовці до практичних заняттях з циклу фахово-орієнтованих дисциплін (наприклад, зі
«Шкільного курсу інформатики та методики його викладання»).
Ключові слова: підготовка вчителя фізики та інформатики, інтеграція знань, інтегрований урок.