МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ЛЕКЦІЙ З БІОЛОГІЧНОЇ ТА МЕДИЧНОЇ ФІЗИКИ У ВИЩИХ МЕДИЧНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2307-4507.2020-26.119-122Анотація
У пропонованій статті розглянуто проблема підвищення ефективності лекцій з біофізичної та медичної фізики у вищих медичних навчальних закладах. Розкрито поняття «ефективність лекції». Узагальнено методологічне значення лекції та визначена її роль в навчальному процесі. Запропонована нова методика підготовки і проведення лекцій з медичної та біологічної фізики, яка базується на традиційних та інформаційно-комунікаційних технологіях навчання, враховує початковий рівень підготовки студентів та їх вікові та психофізіологічні особливості. Визначені основні цілі лекції з медичної та біологічної фізики. Сформульовані загальні вимоги до сучасної лекції з біофізики та визначені критерії оцінки її ефективності. Запропонований найбільш ефективний метод читання лекцій, який передбачає використання комп’ютерних презентацій та онлайн навчання. Зроблені висновки, що ефективність лекції з медичної та біологічної фізики залежить від: ефективної діяльності викладача з розробки і проведення лекції; ефективної діяльності студентів на лекції; ефективності досягнення дидактичних цілей лекції.
Ключові слова: Ефективність лекційного процесу, компетенції, ефективна діяльність викладача, ефективна навчальна діяльність студентів, комп’ютерні презентації, психологічні закономірності пізнання.