ПРИРОДНИЧІ ДИСЦИПЛІНИ В КОНТЕКСТІ ОСОБЛИВОСТЕЙ РОЗВИТКУ НАЦІОНАЛЬНОЇ ФАРМАЦЕВТИЧНОЇ ОСВІТИ НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ

Автор(и)

  • Н.В. Стучинська Національний медичний університет імені О.О. Богомольця, Україна
  • Л.В. Філіппова Національний медичний університет імені О.О. Богомольця, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2020-26.145-150

Анотація

У статті приводиться аналіз особливостей розвитку національної вищої фармацевтичної освіти на сучасному етапі. Наводяться національні особливості, тенденції розвитку фармацевтичної галузі в Україні та за кордоном. Аналізується сутність поняття «фармацевт» в глобалізаційному вимірі. Зважаючи на тенденції, що мають місце у діяльності фармацевтичних працівників країн Європи, і проявляються у зміщенні їх ролі від технічного відпуску лікарських засобів до клінічної орієнтованості на пацієнта та здатності реалізовувати фармацевтичну опіку, проаналізовані зміни вимоги до змісту та методики навчання природничих дисциплін, що складають основу підготовки сучасного спеціаліста фармацевтичної сфери. Порівняльний аналіз системи вимог до професійної підготовки фармацевтів та їх помічників − фармацевтичних техніків в Україні та за кордоном дав змогу встановити складові професійної компетентності майбутніх фармацевтів, що формуються у процесі навчання природничих, насамперед хімічних, дисциплін і зазнають модернізаційного впливу: сформованість умінь та навичок визначати відповідність лікарських засобів (ЛЗ) стандарту (дотримання терміну та умов зберігання, відсутність фальсифікованих ЛЗ), правильність дозування з урахуванням об’єктивних показників пацієнта, знання схем лікування та дотримання їх особливостей, здійснення фармацевтичної опіки, надання додаткових послуг тощо. Фармацевтичний працівник у процесі фахової підготовки з хімічних дисциплін має набути достатніх знань, умінь та навичок для екстемпорального приготування індивідуальних лікарських засобів, утилізації лікарських засобів з мінімальною шкодою для середовища, здійснення фармаконагляду, що передбачає контроль та запобігання використанню неякісних та фальсифікованих ЛЗ. З’ясовано, що досягнути високої якості освітнього процесу у М(Ф)ЗВО України може допомогти налагоджена тісна колаборація закладів освіти фармацевтичними підприємствами та науковцями різних галузей; удосконалення змістової підготовки з урахуванням тенденцій розвитку фармацевтичного виробництва; посилення клінічного напряму в системі підготовки магістрів фармації, розвинена інформаційна система навчального закладу, яка відкрито й прозоро надає результати моніторингу якості освітніх послуг.
Ключові слова: фармацевт, магістр фармації, теорія та методика навчання, природничі навчальні дисципліни, хімічні дисципліни, професійна компетентність, клінічна діяльність, фармацевтична опіка, провізор.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-03-10