ДІЯЛЬНІСТЬ ФАРМАЦЕВТІВ В КРАЇНАХ ЄС ТА ВИМОГИ ДО ЇХ ПІДГОТОВКИ З ПРИРОДНИЧИХ ДИСЦИПЛІН
DOI:
https://doi.org/10.32626/2307-4507.2020-26.150-154Анотація
Проаналізовано особливості теорії та методики навчання природничих дисциплін майбутніх фармацевтів у контексті професійної діяльності фармацевтів в країнах ЄС та зміні вимоги до їх професійної підготовки. Проведено дослідження особливостей розвитку національної вищої фармацевтичної освіти на сучасному етапі. Встановлено, що очевидною загальною тенденцією у діяльності фармацевтичних працівників є зміщення їх ролі від технічного відпуску лікарських засобів до клінічної орієнтованості на пацієнта та здатності реалізовувати фармацевтичну опіку. Відтак зазнають змін вимоги до підготовки сучасного спеціаліста фармацевтичної сфери, які в свою чергу потребують змін у підходах до вивчення природничих дисциплін. Виокремлюється три рівні фахівців фармацевтичної галузі. Описано організація підготовки сучасних фармацевтичних співробітників. Наведені основні завдання, що покладаються на фармацевтів. Ми спостерігаємо, що покращення стану глобального здоров’я неможливе без професійно освічених кадрів системи охорони здоров’я, відповідної академічної інфраструктури і високої якості та компетентності освіти. Саме тому з 2012 р. Освітня ініціатива FIP (FIP Educаtion Initiаtive – FIPEd) стала глобальною платформою для обміну і навчання всіх професійних лідерів. Так, аналіз цілей FIPEd дає змогу встановити, що серед них важливою є створення Моделі професійної фармацевтичної освіти (FIP-WHO-UNESCO Phаrmаcy Educаtion Tаskforce). Основна увага FIP системи зосереджена на підтримці та розвитку фармацевтичної освіти, поширені педагогічного досвіду, впровадженні новітніх освітніх технологій. Ці питання традиційно стоять й у порядку денному Міжнародних конгресів FIP із фармації і фармацевтичних наук.
Ключові слова: фармацевт, магістр фармації, теорія та методика навчання, природничі навчальні дисципліни, хімічні дисципліни, професійна компетентність, клінічна діяльність, фармацевтична опіка.