РОЗВИТОК ДОСЛІДНИЦЬКИХ ЗДІБНОСТЕЙ УЧНІВ ПРИ ВИВЧЕННІ ЗАКОНІВ ФОТОМЕТРІЇ З ВИКОРИСТАННЯМ ЕЛЕКТРОННОГО ПЛАНЕТАРІЮ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2307-4507.2021-27.62-65Анотація
Досліджено застосування інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) при вивченні фізики і астрономії з використанням програмних моделюючих засобів (ПМЗ). Продемонстровано, що моделюючі програми дозволяють не тільки спостерігати за ходом віртуального експерименту, а й легко змінювати його параметри. Констатовано також, що такий вид експерименту є актуальним при вивченні астрономічних явищ, більшість з яких відбуваються настільки повільно, що потребують тривалих спостережень. Розглянуто особливості використання віртуального планетарію Stellarium при вивченні законів фотометрії на уроках фізики і астрономії для розвитку дослідницьких здібностей учнів старшої школи. Запропоновано дослідження зв’язку умов освітлення Сонцем певної точки земної поверхні з відповідним коливанням її денної температури. Показано, що використання ПМЗ може суттєво допомогти вчителю підвищити активність і зацікавленість школярів, покращити розуміння ними навчального матеріалу за рахунок збільшення наочності та компоненти дослідницької діяльності.
Ключові слова: дослідницька діяльність, віртуальний планетарій, Stellarium, вивчення фізики і астрономії, фотометрія.