ФОРМУВАННЯ МЕТОДОЛОГІЧНОЇ КУЛЬТУРИ УЧНІВ У КОНТЕКСТІ РЕАЛІЗАЦІЇ STEM-ОСВІТИ В НОВІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2307-4507.2021-27.66-69Анотація
У статті аналізується зміст поняття методологічної культури учня у контексті реалізації STEM-освіти в умовах нової української школи. Розкривається зв’язок між поняттями методологічної культури та навчально-пізнавальної компетентності. Показано, що методологічна культура навчально-пізнавальної діяльності в контексті STEM-освіти орієнтована на проєктно-технологічний тип організації діяльності. Методологічна культура учня – це форма прояву навчально-пізнавальної компетентності – інтегральна, динамічна характеристика, що включає в себе предметні та методологічні знання, пізнавальні уміння, навички, ціннісні, етичні та естетичні орієнтири у контексті виконання навчально-пізнавальної діяльності. На основі розкриття змісту методологічної культури навчально-пізнавальної діяльності у контексті реалізації STEM-освіти сформульовані дидактичні вимоги, дотримання яких створює сприятливі дидактичні умови для формування методологічної культури учнів. Основою технології формування методологічної культури в умовах реалізації STEM-освіти є моделювання проєктної навчально-пізнавальної діяльності та її організація на основі застосування відповідного проблемно-змістового забезпечення, засобів педагогічного впливу та зворотного зв’язку.
Ключові слова: методологічна культура учня, навчально-пізнавальна діяльність, STEM-освіта, міжпредметна інтеграція, нова українська школа.