АНАЛІЗ ДОСВІДУ УЧАСТІ У МІЖНАРОДНІЙ ФІЗИЧНІЙ ОЛІМПІАДІ, ПРОВЕДЕНІЙ ДИСТАНЦІЙНО
DOI:
https://doi.org/10.32626/2307-4507.2021-27.70-74Анотація
У статті наведено результати критичного аналізу досвіду участі команди школярів України у Міжнародній фізичній олімпіаді, яка вперше за історію свого існування була проведена дистанційно. Результати аналізу досвіду проведення та участі у різноманітних освітніх заходах дозволяють стверджувати, що інтерактивні мультимедійні та інші сучасні інформаційні технології, у принципі дають змогу дистанційно проводити заходи освітницького спрямування, до числа яких відносяться інтелектуальні змагання. Сам факт проведення заходу не може слугувати свідченням або критерієм його якості та змістовності. Існує потреба оцінювання та порівняння ефективності інтелектуальних змагань, які були проведені у різній формі. Суттєвими перевагами дистанційного проведення освітніх заходів є економія часу та можливість уникнути ризиків, пов’язаних з фізичним контактуванням в умовах карантину тощо. Заходи, що передбачають переважно вербальне і візуальне спілкування учасників можуть проводитись дистанційно майже без втрати змісту та без суттєвої шкоди для якості спілкування. Існують форми заходів (зокрема предметні олімпіади) якісне проведення яких, по-перше, потребує спеціальних умов, створення яких у дистанційному форматі не завжди є можливим; по-друге, потребує контролю за доброчесністю поведінки учасників заходу, а відповідний контроль при дистанційному режимі проведення з технічних причин виявляється малоефективним або ж практично неможливим. Проведення таких заходів дистанційно є вкрай небажаним.
Ключові слова: змагання, олімпіада з фізики, дистанційне проведення, доброчесність, контроль, зміст, обладнання, експериментальний тур, технології.