ПРОБЛЕМА РЕАЛІЗАЦІЇ НАСТУПНИХ ЗВ’ЯЗКІВ МІЖ ПРИРОДОЗНАВСТВОМ І ФІЗИКОЮ В НАВЧАЛЬНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ ОСНОВНОЇ ШКОЛИ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2307-4507.2021-27.141-143Анотація
У статті висвітлені основні причини проблеми реалізації предметної компетентності учнів з фізики при вивченні курсу природознавства, що призводять до порушення принципу наступності у навчанні фізики в закладах середньої освіти ІІ ступеня. Обґрунтовані педагогічні умови, необхідні для забезпечення можливостей реалізації наступних зав’язків між природознавством і фізикою у межах природничої освітньої галузі. В умовах зменшення обсягу фізичної компоненти в освітній галузі «Природознавство» в закладах середньої освіти ІІ ступеня, недооцінена ефективність вивчення елементів фізичних знань в курсі природознавства та природничо-наукової грамотності учнів. Причини цього обумовлені ігноруванням учителями природознавства розвиваючих можливостей пропедевтичних знань з фізики. Нехтування вчителями заохочування пізнавальної активності, самостійності та креативності учнів при вивченні природничих дисциплін, фізики зокрема. Відсутність чітких уявлень про специфіку явищного підходу при вивчені елементів фізичних знань в курсі природознавства, його методику і технологію як в учнів, так і у вчителів-предметників.
Ключові слова: освітня галузь «Природознавство», природничо-наукової грамотності, ефективність вивчення елементів фізичних знань у курсі природознавства.