ДО ПИТАННЯ ВДОСКОНАЛЕННЯ МЕТОДИЧНОЇ ТЕРМІНОЛОГІЇ З ФІЗИКИ

Автор(и)

  • В. Ф. Савченко Чернігівський національний педагогічний університет імені Т.Г. Шевченка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2013-19.44-47

Анотація

В. Ф. Савченко

Черниговский национальный педагогический университет имени Т.Г. Шевченко

К ВОПРОСУ СОВЕРШЕНСТВОВАНИЯ МЕТОДИЧЕСКОЙ ТЕРМИНОЛОГИИ ПО ФИЗИКЕ

В статье поднимается вопрос совершенствования методической терминологии по физике с целью ее соответствия правилам украинского языка. Автором осуществлены глубокие стилистические исследования словарей украинского языка и словарей физической лексики, в результате которых обоснована целесообразность введения в практику обучения физики термина «представление» вместо термина «понятие».

Ключевые слова: дидактика физики, терминология, формирование знаний, понятия, представления.

V. F. Savchenko

Taras Shevchenko Chernihiv National Pedagogical University QUESTIONS TO IMPROVE METHODICAL TERMINOLOGY PHYSICS

The article raises the question of improving the methodical terminology, its approach to fundamental principles of the Ukrainian language. It is proposed instead of the term to put into 

practice the term «idea». Process improvement methodology terminology is quite active. Being sought more expressive and typical Ukrainian counterparts existing terms or stylistic design. As an example, the phrase «the formation of competence», «the formation of physical knowledge», which are found in many of
today’s scientific publications. We consider that these factors should encourage further research on the issues highlighted here.

Key words: didactic physics terminology, creation of knowledge, concept, idea.

Біографія автора

В. Ф. Савченко, Чернігівський національний педагогічний університет імені Т.Г. Шевченка

кандидат педагогічних наук, професор, завідувач кафедри педагогіки, психології та методик навчання фізики Чернігівського національного педагогічного університету імені Т.Г. Шевченка

Посилання

Бойко М.П. Про деякі особливості формування поняття енергії в шкільному курсі фізики / М.П. Бойко, Л.М. Бойко // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. - Чернігів : РВВ, 2012. - Вип. 109. - С. 27-29.

Бойко М.П. Про деякі суперечності в трактуванні понять у сучасному шкільному курсі фізики / М.П. Бойко,

В.М. Закалюжний // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. - Чернігів : РВВ, 2012. -Вип. 99. - С. 20-22.

Великий тлумачний словник сучасної української мови (ВТССУМ). - К. ; Ірпінь : ВТФ «Перун», 2005. - 1728 с.

Державний стандарт базової і повної середньої освіти // Освіта України. - 2004. - № 5 (500). - С. 1013.

Заболотська О.О. Мовленнєва діяльність учителя: лінгво-дидактичний аспект / О.О. Заболотська // Збірник наукових праць. Педагогічні науки. - Херсон : Видавництво ХДУ 2010. - Вип. 56. - С. 213-219.

Збірник програм з профільного навчання для загальноосвітніх навчальних закладів. Фізика та астрономія. - Х. : Основа, 2010. - 320 с.

Кульчицький В.І. Науково-методологічні принципи формування фундаментальних понять в учнів профільних класів у процесі вивчення електродинаміки / В.І. Кульчицький // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна. - Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2011. - Вип. 17. - С. 93-95.

Масленнікова Д.Ю. Знання як загальнодидактична категорія / Д.Ю. Масленнікова, Т.М. Попова // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. -Вип. 99. - Чернігів : РВВ, 2012. - Вип. 99. - С. 65-68.

Методика навчання фізики у старшій школі / В.Ф. Савченко, М.П. Бойко, М.М. Дідович, В.М. Закалюжний, М.П. Руденко ; за ред.. проф. В.Ф. Савченка. - К. : Академія, 2011. - 296 с.

Методика преподавания физики в 6-7 классах / под ред.

В.П. Орехова, А.В. Усовой. - М. : Просвещение, 1976. - 384 с.

Мєняйлов С.М. Формування уявлень про дуалізм фізичної картини мікросвіту / С.М. Мєняйлов, І. А. Сліпухіна // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна. - Кам’ янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2011. - Вип. 17. - С. 99-101.

Общая психология / под ред. проф. А.В. Петровского. - М. : Просвещение, 1976. - 320 с.

Одинець Ю.А. Формування понять рівняння і нерівності / Ю.А. Одинець // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. - Чернігів : РВВ, 2012. - Вип. 109. - С. 82-85.

Островский Э.В. История и философия / Э.В. Островский. -М. : ЮНИТИ-ДАНА, 2007. - С. 117.

Педагогика : учебное пособие / под ред. С.П. Баранова,

В.А. Сластенина. - М. : Просвещение, 1986. - 336 с.

Растьогін М.Ю. Використання педагогічного проектування в процесі формування в учнів уявлень про фізичну картину світу / М.Ю. Растьогін // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. - Чернігів : РВВ, 2012. -Вип.99. - С. 106-110.

Савченко В.Ф. Проблеми формування уявлень учнів середньої школи про фізичні величини / В.Ф. Савченко // Вісник Черкаського університету. Серія: Педагогічні науки. - Черкаси : РВВ ЧДУ, 2012. - №13. - С. 116-120.

Козирський В. Словник фізичної лексики (українсько-анг-лійсько-німецько-російський) / В. Козирський, В. Шенде-ровський. - К. : Рада, 1996. - 933 с.

Тихонська Н.І. Роль мови фізики в науковому та навчальному пізнанні / Н.І. Тихонська // Збірник наукових праць / ред-кол.: І.А. Зязюн та ін.. - К. ; Вінниця: ДОВ Вінниця, 2004. -Вип. 6. - С. 625-630.

Яценко О.С. Формування уявлень про фізичні явища і процеси на основі імітаційного комп’ютерного моделювання / О.С. Яценко // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Педагогічні науки. - Чернігів : РВВ ЧНПУ, 2010. - Вип. 77. - С. 163-166.

##submission.downloads##

Опубліковано

2013-09-30