МОДЕЛЮВАННЯ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИКИ

Автор(и)

  • Ю. М. Галатюк Рівненський державний гуманітарний університет, Україна
  • М. Ю. Галатюк Рівненський державний гуманітарний університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2013-19.147-150

Анотація

Ю. М. Галатюк, М. Ю. Галатюк Ровенский государственный гуманитарный университет

МОДЕЛИРОВАНИЕ УЧЕБНО-ПОЗНАВАТЕЛЬНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ В ПРОЦЕССЕ ФОРМИРОВАНИЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ КОМПЕТЕНТНОСТИ БУДУЩИХ УЧИТЕЛЕЙ ФИЗИКИ

В статье рассмотрены теоретические и методические аспекты формирования профессиональной компетентности будущих учителей физики, технологию развития профессионального умения моделировать творческую познавательную деятельность учащихся в процессе обучения физике и технологический инвариант моделирования учебной деятельности.

Ключевые слова: профессиональная компетентность, моделирование познавательной деятельности, технологический инвариант.
Y. M. Halatyuk, M. Y. Halatyuk

Rivne State Humanitarian University

THE MODELING EDUCATIONAL AND THE COGNITIVE ACTIVITY IN TO FORMATION OF THE PROFESSIONAL COMPETENCE BY TEACHERS-TO-DO ON PHYSICS

The article deals with theoretical and methodological aspects of the professional competence of teachers-to-do on Physics, technology professional development experience to modeling creative educational and cognitive activity of students in learning Physics and technological invariant modeling learning activities.

So, one of the basic components of professional competence of teachers' Physics is modeling experience till the productive educational and the cognitive activity. The methodological basis for the formation of this experience by students have learning theory of activity. Practice proves that the technology engaging students in creative activities promotes professional competence, creative professional skills. This technology is based on pedagogical modeling. For this reason, students’ sensitivity to conflict the pedagogical process. Also, students show desire to resolve these contradictions through a Pedagogical search.

Key words: professional competence, modeling, educational and cognitive activity, technological invariant.

Посилання

Атанов Г. А. Возрождение дидактики - залог развития высшей школы / ГА Атанов. - Донецк : Изд-во ДОУ 2003. - 180 с.

Атанов Г.О. Теорія діяльнісного навчання : навчальний посібник / Г.О. Атанов. - К. : Кондор, 2007. - 186 с.

Галатюк Ю.М. Технологія фахової підготовки учителя фізики на основі проектування навчально-пізнавальної діяльності / Ю.М. Галатюк // Теорія та методика навчання математики, фізики, інформатики : збірник наукових праць : в 3-х томах. -Кривий Ріг : Видавничий відділ НМетАУ 2012. - Вип. X. -Т. 2: Теорія і методика навчання фізики. - С.70-76.

Галатюк Ю.М. Технологія моделювання творчої навчальної діяльності як засіб фахової підготовки вчителя фізики / Ю.М. Галатюк // Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. - Кіровоград : РВЦ КДПУ ім. Винниченка, 2001. -Вип. 32. - Ч. І. - С. 79-83.

Галатюк Ю.М. Системно-структурний аналіз навчально-пізнавальної діяльності (методологічний аспект) / Ю.М. Галатюк // Збірник науково-методичних праць «Теорія та методика вивчення природничо-математичних і технічних дисциплін» : наукові записки Рівненського державного гуманітарного університету. - Рівне : Волинські обереги, 2010. - Вип. 14. - С. 212-219.

Галатюк Ю.М. Проектуємо творчий процес навчального пізнання з фізики / Ю.М. Галатюк // Фізика. - 2007. -№1(312). - С.14-23.

Галатюк М.Ю. Розвиток навчально-пізнавальної компетентності старшокласників у процесі вивчення природничих предметів : автореф. дис. ... канд. пед. наук: спец. 13.00.09 «Теорія навчання» / М.Ю. Галатюк. - Тернопіль, 2012. - 22 с.

Іваницький О.І. Сучасні технології навчання фізики в середній школі : монографія / О.І. Іваницький - Запоріжжя : Прем’єр, 2001. - 266 с.

Капица П.Л. Эксперимент. Теория. Практика : статьи и выступления / П.Л. Капица. - 3-е изд. - М. : Наука, 1981. - 494 с.

Колесник А.Г. Природа педагогічної майстерності та умови її становлення / А.Г. Колесник // Проблеми науково-технічної творчості молоді : наукові записки Ніжинського державного педагогічного інституту. - Ніжин : НДПІ, 1998. - С. 17-20.

Кузьмина Н.В. Предмет акмеологии / Н.В. Кузьмин. - СПб. : Питер, 1995. - 158 с.

Машбиц Е.И. Психологические основы управления учебной деятельностью / Е.И. Машбиць. - К. : Вища школа, 1987. - 223 с.

Равен Дж. Компетентность в современном обществе: выявление, развитие и реализация / Дж. Равен. - М. : Когито-Центр, 2002. - 257 с.

Сергієнко В.П. Теоретичні і методичні засади навчання загальної фізики в системі фахової підготовки вчителя : авто-реф. дис. ... д-ра пед. наук : спец. 13.00.02 - теорія і методика навчання фізики / В. П. Сергієнко ; Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова. - К., 2005. - 40 с.

Хуторской А.В. Компетентность как дидактическое понятие: содержание, структура и модели конструирования / А.В. Хуторской, Л.Н. Хуторская // Проектирование и организация самостоятельной работы студентов в контексте компетентностного подхода : межвузовский сб. науч. тр. / под ред. А. А. Орлова. - Тула : Изд-во Тул. гос. пед. ун-та им. Л.Н. Толстого, 2008. - № 1. - С. 117-137.

##submission.downloads##

Опубліковано

2013-09-30