ФОРМУВАННЯ професійної компетентності майбутніх фахівців при викладанні МАТЕМАТИЧНИХ ДИСЦИПЛІН У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2307-4507.2013-19.212-216Анотація
А. П. Громик1, И. М. Конет2, И. В. Семенишина1
1Подолъсъкий государственный аграрно-технический университет
2Каменец-Подольский национальный университет имени Ивана Огиенко
ФОРМИРОВАНИЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ КОМПЕТЕНТНОСТИ БУДУЩИХ СПЕЦИАЛИСТОВ ПРИ ПРЕПОДАВАНИИ МАТЕМАТИЧЕСКИХ ДИСЦИПЛИН В ВЫСШИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЯХ
В статье обоснована необходимость обеспечения прикладной направленности преподавания математики и ее роль в формировании профессиональной компетентности будущих специалистов высшей квалификации, рассмотрены некоторые пути ее реализации в вузе при чтении лекций, проведении практических занятий, выполнении студентами расчетнографических, курсовых и дипломных работ, их участия в научно-исследовательской и изобретательской работе.
Ключевые слова: профессиональная направленность преподавания, профессиональная компетентность, эффективность и надежность обучения, методы оптимизации
A. P. Gromik1, I. M. Konet2, I. V. Semenishina1 1Podolsky State Agrarian Technical University 2Kamianets-Podilsky Ivan Ohienko National University
FORMATION OF PROFESSIONAL COMPETENCE IN FUTURE SPECIALISTS TEACHING MATHEMATICS IN HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS
It is substantiated in the article the necessity of ensuring the applied derection of teaching mathematics and its role in the for-
mation of professional competence of future high qualified specialist. It is observed some ways of its realization in the higher educational establishment while carrying out lectures and practical works; while doing essay and graduation projects by students and their participation in the scientific and research work.
Key words: applied direction of teaching, professional competence, effectiveness and reliability of tuition, methods of optimization, physical method, computer’s technologies.
Посилання
Архангельский С.И. Лекции по научной организации учебного процесса в высшей школе / С.И. Архангельский. - М. : Высшая школа, 1976. - 200 с.
Атаманчук П.С. Прогнозування як феномен особистісно орієнтованого навчання / П.С. Атамнчук, І.М. Конет, О.Г. Чорна // Сучасні проблеми математичного моделювання, прогнозування та оптимізації : зб. наук. пр. - Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Поділ. держ. ун-т, 2006. - С. 85-89.
Гнеденко Б.В. О специальных курсах и семинарах естественно-научного и прикладного характера / Б.В. Гнеденко // Сборник научно-методических статей по математике. - М. : Высшая школа, 1988. - Вып. 15. - С. 4-9.
Конет І.М. Розвиток творчих здібностей майбутніх фахівців / І.М. Конет, Л.А. Онуфрієва // Стан та перспективи підготовки вчителя математики в Україні : матер. всеукр. наук.-метод. конф. -Вінниця : ВДПУ ім. М. Коцюбинського, 2009. - С. 188-190.
Конет І.М. Міжособистісна взаємодія на етапі професійної ідентифікації / І.М. Конет, Л.А. Онуфрієва // Сучасні освітні технології у професійній підготовці майбутніх фахівців : матер. міжнар. наук.-практ. конф., присвяченої 20-річчю Незалежності України. - Львів, 2011. - С. 153-154.
Конет І.М. Психологічні умови професійного спрямування навчання майбутніх випускників фізико-математичного факультету / І.М. Конет, Л.А. Онуфрієва // Проблеми та перспективи фахової підготовки вчителя математики : зб. наук. пр. за матер. міжнар. наук.-практ. конф. - Вінниця : ВДПУ ім. М. Коцюбинського, 2012. - С. 34-37.
Конет І.М. Психологічні умови становлення професіоналізму майбутніх випускників фізико-математичного факультету / І.М. Конет, Л.А. Онуфрієва // Зб. наук. пр. Кам’янець-Подільського нац. ун-ту ім. І. Огієнка. Серія педагогічна. -Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Поділ. нац. ун-т ім. І. Огієнка, 2012. - Вип. 18. - С. 207-209.
Плотникова Е.Г. Как профилировать обучение математики в вузе / Е.Г. Плотникова // Вестник высшей школы. - 2002. -№ 7. - С. 54-55.
Понеділок В.Ф. Прикладна спрямованість навчання математики у формуванні професійної компетентності майбутніх фахівців-аграріїв / В.Ф. Понеділок, І.В. Семенишина // Педагогічні науки : наук. зб. - Херсон, 2011. - С. 124-128.
Раков С.А. Формування математичних компетентностей випускника школи як місія математичної освіти / С.А. Раков // Математика в школі. - 2005. - № 5. - С. 2-8.
Рябченко В. Деякі концептуальні проблеми навчання і виховання студентів у сучасних вищих навчальних закладах України /
В. Рябченко // Вища освіта України. - 2005. - № 3. - С. 40-44.