НАУКОВО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ПІДХОДИ ЩОДО ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ З БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • О. Г. Чорна Кам ’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2013-19.337-339

Анотація

О. Г. Чорная

Каменец-Подольский национальный университет имени Ивана Огиенко

НАУЧНО-МЕТОДОЛОГИЧЕСКИЕ ПОДХОДЫ К ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКИ БУДУЩИХ

УЧИТЕЛЕЙ ПО БЕЗОПАСНОСТИ ЖИЗНЕДЕЯТЕЛЬНОСТИ

В статье представлен анализ научно-методологических подходов к профессиональной подготовке по безопасности жизнедеятельности будущих учителей естественно-научного направления подготовки. Результаты анализа современных методологических подходов свидетельствуют об их значительные научные возможности в изучении и совершенствовании профессиональной подготовки будущего учителя.

Ключевые слова: профессиональная подготовка, профессиональные компетенции, безопасность жизнедеятельности, системный подход, деятельностный подход, компе-тентностный подход, акмеологический подход, аксиологический подход, интегративный подход.

O. G. Choma

Kamianets-Podilsky Ivan Ohienko National University SCIENTIFIC AND METHODOLOGICAL APPROACHES TO TRAINING FUTURE TEACHERS SAFETY LIFE

The article presents the analysis of scientific and methodological approaches to training on safety of future teachers of natural Sciences areas of training. The results of the analysis of modern methodological approaches reflect a significant scientific opportunities in the study and improvement of professional preparation of future teachers.

Key words: professional training, professional competence, safety, system approach, activity approach, competence approach, acmeological approach, axiological approach, integrative approach.

Посилання

Абдуллина О.А. Общепедагогическая подготовка учителя в системе высшего педагогического образования / О.А. Абдуллина. - М. : Просвещение, 1990. - 141с.

Бібік Н.М. Компетентнісний підхід: рефлексивний аналіз застосування / Н.М. Бібік // Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи : бібліотека з освітньої політики. - К. : К.І.С., 2004. - С. 45-50.

Козловська І.М. Метапредметна інтеграція як засіб формування змісту професійної освіти / І.М. Козловська // Інформаційно-телекомунікаційні технології в сучасній освіті: досвід, проблеми, перспективи : зб. наук. праць. -Львів : ЛДУ БЖД, 2009. - Ч. 2. - С.71-73.

Кузьмина Н.В. Акмеологическая теория повышения качества подготовки специалистов образования / Н.В. Кузьмина. -М. : Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов, 2001. - 144 с.

Леонтьев А.Н. Деятельность. Сознание. Личность / А.Н. Леонтьев. - [2-е изд.]. - М. : Смысл ; Академия, 2005. - 352 с.

Мітрясова О.П. Інтегрований підхід до навчання хімії студентів аграрного університету : монографія / О.П. Міт-рясова. - Миколаїв : МДАУ, 2006. - 295 с.

Підготовка майбутнього вчителя до впровадження педагогічних технологій : навч. посібник / за ред. І.А. Зязюна, О.М. Пєхоти. - К. : А.С.К., 2003. - 240 с.

Пометун О. Теорія і практика послідовної реалізації ком-петентнісного підходу в досвіді зарубіжних країн / О. Пометун // Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи : бібліотека з освітньої політики / під заг. ред. О.В. Овчарук. - К. : К.І.С., 2004. - С. 16-25.

Сидорчук Л.А. Компетентнісний підхід до професійної підготовки майбутніх вчителів при вивченні безпеки життєдіяльності / Л.А. Сидорчук, О.Г. Чорна // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна / [редкол. П.С. Атаманчук (голова, наук. ред.) та ін.]. - Кам’янець-Подільський : Кам’ янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2011. - Вип. 17. - С. 174-176.

Спирин Л.Ф. Основы педагогического анализа / Л.Ф. Спирин, М.А. Степанский, М.А. Фрумкин. - Ярославль : ЯГПИ,

- 86 с.

Стрижак С.В. Науково-методичні основи професійної підготовки майбутніх учителів природничих дисциплін у вищих педагогічних навчальних закладах : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Стрижак Світлана Володимирівна. - Полтава, 2005. - 254 с.

Хмель Н.Д. Теоретические основы профессиональной подготовки учителей : автрореф. дис. . докт. пед. наук. - К.,

- 46 с.

Энциклопедия профессионального образования : в 3-х т. / под ред. С.Я. Батышева. - М. : АПО, 1999. - Т.2. - 409 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2013-09-30