ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИИ ТА ФІЗІОЛОГІЧНИЙ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ ЗНАНЬ ПІДЛІТКІВ В УМОВАХ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРИНЦИПУ НАСТУПНОСТІ ПІД ЧАС НАВЧАННЯ ПРИРОДОЗНАВСТВА І ФІЗИКИ ОСНОВНОЇ ШКОЛИ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2307-4507.2011-17.19-22Анотація
У статті розглядаються психологічні та фізіологічні особливості молодшого та середнього шкільного віку. Обґрунтовуються можливі форми проведення навчання фізики і природознавства з позиції психологічної і фізіологічної готовності школярів до виконання запланованої діяльності в умовах реалізації принципу наступності.
Ключові слова: принцип наступності, молодший та середній шкільний вік.
The article deals with psychological and physiological features of primary and secondary school age. Substantiated the possible forms of teaching physics and natural science from the standpoint of physiological and physiological readiness of students to perform the proposed activity in terms of the principle of continuity.
Key words: following principle, junior and secondary school age.
Посилання
Ананьев Б. Г. Избранные психологические труды: В 2-х т., Т. ІІ / под. ред. А. А. Бодалева, Б. Ф. Ломова, Н. В. Кузьминой. - М.: Педагогика, 1980. - 288 с.
Ананьев Б. Г. О преемственности в обучении // Советская педагогика. - 1953. - №2. - С. 23-33.
Зінченко П. І. Питання розвитку пам’яті в світлі вчення
І.П. Павлова про вищу нервову діяльність // Радянська школа. - 1953. - №1. - С. 28-38.
Константинов Н. А. и др. История педагогики: Учебник для студентов пед. ин-тов / Н. А. Константинов, Е. Н. Медынский, М. Ф. Шабаева. - 5-е изд., доп. и перераб. - М.: Просвещение, 1982. - 447 с.
Леонтьев А. Н. Избранные психологические произведения 2-х т. Т. І / под ред. В. В. Давыдова, В. П. Зинченко и др. -М.: Педагогика, 1983. - 152 с.
Люблинская А. А. Очерки психического развития ребенка / Главное упр. высш. и средн. учебн. заведен. Мин. просв. РСФСР. - 2-е изд., перераб. - М.: Просвещение, 1965. - 306 с.
Люблінська Г. О. Дитяча психологія. - К.: Вища школа, 1974. - 508 с.
Мілер'ян Є. О. Виховання уваги у світлі вчення І. П Павлова про вищу нервову діяльність // Радянська школа. - 1954. - №11. - С. 23-31.
Мороз О. Вчення І. П. Павлова про сигнальні системи. -Лв., 1957. - 19 с.
Психология мышления / под ред. Ю.Б. Гиппенрейтер, В.Ф. Спиридонова, В.М. Фаликман, В.В. Петухова. - 2-е изд., перераб. и доп. - М.: АСТ: Астрель, 2008. - 672 с. -(Хрестоматия по психологии).
Павлов І. П. Двадцятирічний досвід об’єктивного вивчення вищої нервової діяльності тварин // Радянська школа, 1953. - С.186.
Психология памяти / под ред. Ю.Б. Гиппенрейтер, В.Я. Романова. - 3-е изд., перераб. и доп. - М.: АСТ: Астрель, 2008. - 656 с. - (Хрестоматия по психологии).
Психология: Учебник для гуманитарных вузов. 2-е изд. / под общ. ред. В. Н. Дружинина. - СПб.: Питер, 2009. - 656 с.
Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии. - СПб.: Питер, 2008. - 713 с.: ил. - (Серия «Мастера психологии»).
Рыбалко Е. Ф. Возрастные аспекты онтопсихологии (учебное пособие) / Санкт-Петербургский гос. пед. ун-т. -С-Пб., 1993. - С. 69-76.
Скаткин М. Н. Некоторые вопросы дидактики в свете учения академика И. П. Павлова о высшей нервной деятельности. - М.: Изд.-во акад. пед. наук. РСФСР, 1952. - 62 с.
Талызина Н. Ф. Управление процессом усвоения знаний. -М.: Изд-во Московского ун-та, 1975. - 344 с.
Чередник Н. А. Сеченов І. М про психічний розвиток дитини // Радянська школа. - 1955. - №12. - С. 35-38.
Шугана Г. И. Возрастные особенности школьника. (Лекции) / за ред. проф. Ш. И. Ганелина.: Ленинградский гос. пед. ин-т. им. А. И. Герцена - Л. - 1955. - 33с.