НАУКОВО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ПРИНЦИПИ ФОРМУВАННЯ ФУНДАМЕНТАЛЬНИХ ФІЗИЧНИХ ПОНЯТЬ В УЧНІВ ПРОФІЛЬНИХ КЛАСІВ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ЕЛЕКТРОДИНАМІКИ

Автор(и)

  • В. І. Кульчицький Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2011-17.93-95

Анотація

Стаття присвячена проблемі формування системи фундаментальних фізичних понять в учнів профільних (фізичних, фізико-математичних, фізико-технічних) класів у процесі вивчення розділу «Електродинаміка» на основі принципів сучасних фізичних теорій. Розроблено науково-методичний підхід формування в учнів профільних класів фундаментальних фізичних понять на основі фундаментальних фізичних принципів симетрії, відносності, невизначеності, імовірності з точки зору сучасних фізичних теорій.

Ключові слова: фундаментальні фізичні поняття, профільні класи, електродинаміка, симетрія, відносність, невизначеність, імовірність, електромагнітна взаємодія.

The article is dedicated to formation of the system of fundamental physical notions in the pupils of specialized classes (physical, physical-mathematical, physical-technical) in the process of study of the chapter “Electrodynamics” on the basis of the principles of modern physical theories. A scientific-methodical approach is worked out to form in pupils of the specialized classes of fundamental physical notions on the basis of fundamental physical principles of symmetry, relativity, indeterminacy and probability from the point of view of modern physical theories.

Key words: fundamental physical notions, specialized classes, Electrodynamics, symmetry, relativity, indeterminacy, probability, electromagnetic interaction.

Посилання

Гейзенберг В. Физика и философия. Часть и целое / В. Гейзенберг. - М. : Наука, І990. - 400 с.

Будний Б.Є. Формування в учнів системи фундаментальних фізичних понять / Б.Є. Будний. - К. : Інститут пед. АПН України, 1996. - 200 с.

Визгин В. П. Развитие взаимосвязи принципов инвариантности с законами сохранения в классической физике / В.П. Визгин. - М. : Наука, 1972. - 240 с.

Джеммер М. Эволюция понятий квантовой механики / М. Джеммер ; пер. с англ. ; под ред. Л.И. Пономарева. -М. : Наука, 1985. - 384 с.

Коновал О. А. Теоретичні та методичні основи вивчення електродинаміки на засадах теорії відносності : монографія / О.А. Коновал ; МОН України ; КДПУ. - Кривий Ріг : Видавничий дім, 2009. - 346 с.: іл.

Коршак Є. В. Фізика, 10 кл. : [підруч. для загальноосв. навч. закл.] / Є. В. Коршак, О. І. Ляшенко, В. Ф. Савченко. - К.; Ірпінь : ВТФ «Перун», 2003. - 312 с. : іл.

Кульчицький В. І. Формування фундаментальних фізичних понять в учнів профільних класів у процесі вивчення електродинаміки : дис. ... канд. пед. наук : спец. 13.00.02 «Теорія та методика навчання (фізика)» / Віктор Іванович Кульчицький. - К., 2010. - 235 с.

Максвелл Д.К. Трактат об электричестве и магнетизме / Д.К. Максвелл. - М. : Наука, 1989. - 416 с.

Паули В. Теория относительности / В. Паули ; пер. с англ. - [3-е изд.]. - М. : Наука, 1981. - 328 с.

Фейнман Р. Фейнмановские лекции по физике. Электродинамика / Р. Фейнман, Р. Лейтон, М. Сэндс. - М. : Мир, 1966. - Т.6. - 344 с.

Шут М.І. Електрика та магнетизм: [навч.-метод. посіб. для самост. роботи] / М.І. Шут. - К., 2002. - 236 с.

Эллиот Дж. Симметрия в физике / Дж. Эллиот, П. Добер. -М. : Мир, 1983. - 360 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2011-09-30