КЛАСИФІКАЦІЯ МЕТОДІВ РОЗВ’ЯЗУВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ФІЗИЧНИХ ЗАДАЧ ЗА ОСНОВНИМИ ТЕОРЕТИЧНИМИ МЕТОДАМИ ПІЗНАННЯ У ФІЗИЦІ

Автор(и)

  • А. В. Рибалко Національний університет водного господарства та природокористування, Рівненський обласний ліцей-інтернат, Україна
  • О. С. Рибалко Національний університет водного господарства та природокористування, Рівненський обласний ліцей-інтернат, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2011-17.119-121

Анотація

У статті проаналізовано основні сучасні підходи до класифікації методів розв’язування навчальних фізичних задач. Запропоновано оригінальний підхід до класифікації цих методів на основі теоретичних методів пізнання у фізиці. Проілюстровано приклади розв’язування задач конкретними методами та наведено приклад їх класифікації.

Ключові слова: методи розв’язування навчальних фізичних задач, методи пізнання у фізиці, аналогія, уявний експеримент, класифікація.

In he article the basic modern going is analyzed near classification of methods of uniting of educational physical tasks.

The original going is offered near classification of these methods on the basis of theoretical methods of cognition in physics.

The examples of uniting of tasks are illustrated by concrete methods and an example of their classification is made.

Key words: methods of uniting of educational physical tasks, methods of cognition in physics, analogy, imaginary experiment, classification.

Посилання

Галатюк Ю. М., Левшенюк Я. Ф., Рибалко А. В., Ти-щук В. І. Метод розмірностей і принцип подібності // Навчально-методичне видання. Серія: дидактика фізики. Випуск 1. - Рівне: РДГУ, 2004. - 55 с.

Голин Г.М. Вопросы методологии физики в курсе средней школы: Кн. для учителя. - М.: Просвещение, 1987. - 127 с.

Каменецкий С.Е., Орехов В.П. Методика решения задач по физике в средней школе. - М.: Просвещение, 1987. - 336 с.

Компанеец А. С. Размерность физических величин // Квант. - 1975. - № 1 - С. 9-17

Коршак Є. В., Гончаренко С. У., Коршак Н. М. Методика розв’язування задач з фізики. - К.: Вища школа, 1976. -240 с.

Момот Л.Л. Проблемно-пошукові методи навчання в школі. - К.: Рад. школа, 1983. - б3 с.

Пастушенко С. М. Розв’язуємо задачі з фізики: У 3 вип.: Навч. посіб. для загальноосвіт. навч. закл.: - К.: Діал., Кам.-Под.: Абетка, 2002. - Вип. 1. Механіка. - 220 с.

Редько Г. Б. Аналогії в курсі фізики середньої школи: Посібник для вчителів. - К.: Рад. школа, 1980. - 56 с.

Рибалко А. Адаптація методу віртуальних переміщень до розв’язку задач з динаміки. // Збірник матеріалів : проблеми методики викладання фізики на сучасному етапі : матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції. -Кіровоград, 2000. - С. 291-294.

Рибалко А., Галатюк Ю. Нетрадиційні методи розв’язування фізичних задач. Метод віртуальних переміщень при обертальному русі // Фізика. - К: Шкільний світ, 2002. -№ 12. - С. 5-9.

Рибалко А.В. Використання поурочної системи навчальних завдань для забезпечення ефективного засвоєння учнями нових понять // Фізика для фізиків. - Рівне: РОІППО, 2003. - № 1(5). - С. 52-54.

Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии. - СПб.: Питер Ком, 1999. - 720 с.

Фізика, 9 кл. : Пробний підручник для серед. загальноос-віт. шк. / Є. В. Коршак, О. І. Ляшенко, В. Ф. Савченко. -Київ; Ірпінь: ВТФ „Перун”, 2000. - 232 с.

Шапиро А.И., Бодик В.А. Оригинальные методы решения физических задач: пособие для учителя. - К.: “Магістр-S”, 1996. - 159 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2011-09-30