ВІДОБРАЖЕННЯ МОДЕЛЬНОГО ХАРАКТЕРУ ФІЗИЧНОГО ЗНАННЯ У МОДУЛІ “КВАНТОВА ФІЗИКА ТА ФІЗИКА РЕЧОВИНИ” КУРСУ ЗАГАЛЬНОЇ ФІЗИКИ ДЛЯ НЕФІЗИЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2307-4507.2011-17.129-132Анотація
Розглянуто проблему навчальної інтерпретації модельного характеру фізичного знання на матеріалі модуля “Квантова фізика та фізика речовини” загального курсу фізики для нефізичних спеціальностей. Обговорюються характерні риси фізичного моделювання та їхнє відображення у навчальному курсі.
Ключові слова: курс загальної фізики, фізичні моделі, квантова фізика, атом, атомне ядро.
The problem of educational interpretation of modelling character of physical knowledge on a material of the module "Quantum physics and physics of material" of the general physics course is considered. Prominent features of physical modelling and their display in a training course are discussed.
Key words: General physics course, physical models, quantum physics, atom, atomic nucleus.
Посилання
Голубева О.Н. Теоретические проблемы общего физического образования в новой образовательной парадигме: Дис... докт. пед. наук: 13.00.02. - М., 1995. - 314 с.
Сачков Ю.В. Физика. Базовые модели. Интеллект // Физика в системе культуры. - М.: ИФРАН. - 1996. - 321 с.
Суханов А.Д. Фундаментальный курс физики: Учеб. пособие для вузов. В 4-х т. Т. 1. Корпускулярная физика. - М.: Издательство «Агар», 1996. - 536 с.
Фізика для інженерних спеціальностей. Кредитно-модульна система: Навч. посібник. - У 2 ч. - Ч. 1/
B. В. Куліш, А.М. Соловйов, О.Я. Кузнецова, В.М. Кулі-шенко. - К.: НАУ, 2004. - 456 с.
Трофимова Т.И. Курс физики: Учебное пособие для вузов. - М.: Высшая школа. - 2001. - 542 с.
Фоменко В. В. Навчальні фізичні моделі загального курсу фізики та їх систематизація за ступенем модельного узагальнення // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільсь-кого державного університету: Серія педагогічна. - Кам’я-нець-Подільський: Кам’янець-Подільський державний університет, інформаційно-видавничий відділ, 2005. - Вип.11: Дидактика фізики в контексті орієнтирів Болонського процесу. - С.167-170.
Фоменко В.В. Відображення модельного характеру фізич-
ного знання у модулі “Класична механіка” загального курсу фізики для нефізичних спеціальностей // Зб. наукових праць Кам’янець-Подільського державного університету. -Серія педагогічна. - Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський державний університет, редакційно-
видавничий відділ, 2006. - Вип. 12: Проблеми дидактики фізики та шкільного підручника в світлі сучасної освітньої парадигми. - С. 86-88.
Фоменко В.В. Навчальне фізичне моделювання у модулі “Основи статистичної фізики і термодинаміки” курсу загальної фізики для нефізичних спеціальностей // Наукові записки. - Випуск 72. - Серія: Педагогічні науки. - Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка. - 2007. - Частина 1. -
C. 229-235.
Фоменко В.В. Ідеальні навчальні фізичні моделі модулю “Електрика і магнетизм” курсу загальної фізики для нефі-зичних спеціальностей // Актуальні проблеми викладання та навчання фізики у вищих освітніх закладах. Матеріали ІІІ міжнародної науково-методичної конференції (Львів, 89 жовтня 2009 р.). - Львів: Ліга-Прес, 2009. - С. 250-257.
Фоменко В.В. Ідеальні навчальні фізичні моделі у модулі “Коливання та хвилі” курсу загальної фізики для нефізич-них спеціальностей // Наукові записки. - Випуск 90. - Серія: Педагогічні науки. - Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2010. - С. 303-306.
Фоменко В.В. Класифікація навчальних фізичних моделей курсу загальної фізики для нефізичних спеціальностей за типами наукової раціональності // Наукові праці академії: випуск ІХ / за ред. Р.М. Макарова. - Кіровоград: Видавництво ДЛАУ, 2005. - С. 3-13.