КОМПЕТЕНТНІСНИИ ПІДХІД У ФОРМУВАННІ ПІЗНАВАЛЬНОЇ САМОСТІЙНОСТІ СТАРШОКЛАСНИКІВ З ФІЗИКИ

Автор(и)

  • Т. П. Поведа Кам ’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2011-17.168-172

Анотація

У статті приділяється увага проблемі формування самостійності учнів в навчанні фізики в умовах впровадження компетентнішого підходу; визначено основні дидактичні умови ефективного формування компетентності учнів у сфері самостійної навчально-пізнавальної діяльності з фізики.

Ключові слова: пізнавальна самостійність, компетентнісний підхід, самоконтроль, самооцінка, компетентнісно-світоглядні характеристики знань з фізики.

The paper paid attention to the problem of independence of students in learning physics in the implementation of a competence approach, defined the basic conditions of effective didactic formation of competence of students in independent teaching and learning of physics.

Key words: cognitive autonomy, competence approach, self-control, self-esteem, competence and ideological characteristics of the knowledge of physics.

Посилання

Атаманчук П.С. Організація самостійної діяльності старшокласника з фізики у системі розвитку пізнавальної самостійності / П. С. Атаманчук, Т. П. Поведа // Проблеми сучасної психології : зб. наук. праць / Кам'янець-Поділь-ський національний університет імені Івана Огієнка, Інститут психології ім. Г.С. Костюка АПН України ; за ред. С. Д. Максименка, Л. А. Онуфрієвої. - Кам’янець-Поділь-ський : Аксіома, 2009. - Вип.3. - С. 22-33.

Данилов М.А. Воспитание у школьников самостоятельности и творческой активности в процессе обучения / М. А. Данилов // Советская педагогика. - № 8. - 1961. - С. 30-50.

Заболотний В.Ф. Формування методичної компетентності учителя фізики засобами мультимедіа : [монографія] / Володимир Федорович Заболотний. - Вінниця : «Едельвейс і К», 2009. - С. 2-150.

Лернер И.Я. Дидактические основы методов обучения / И. Я. Лернер. - М. : Педагогика, 1981. - 186 с.

Пасічник Ю.А. Проблеми компетентних вимірювань в освіті / Ю. А. Пасічник // Зб. наук. праць Кам'янець-По-дільського національного університету : серія педагогічна / [редкол. П.С.Атаманчук (голова, наук. ред.) та ін.]. -Кам’янець-Подільський : Кам'янець-Подільський національний університет, 2010. - Вип. 16. - С. 48-51.

Поведа Т.П. Активність як основа формування дієвих знань учнів в умовах особистісно орієнтованого навчання фізиці / Т. П. Поведа // Наукові записки. Випуск 72. - Серія: Педагогічні науки. - Кіровоград : РВВ КДПУ ім. Вин-ниченка. - 2007. - Ч. 1. - С.12-19.

Поведа Т. П. Компетентности как показатели управляемости качеством образования / Т. П. Поведа, П. С. Атаманчук // Информационно-вычислительные технологии и их приложения: сборник статей IV российско-украинского научно-технического и методического симпозиума. - Пенза : РИО ПГСХА, 2007. - С.126-128.

Поведа Т.П. Контроль навчально-пізнавальної діяльності учнів в процесі їх підготовки до саморегульованого навчання / Т. П. Поведа // Зб. наук. праць Кам'янець-Поділь-ського державного університету : серія педагогічна. - Кам'янець-Подільський: Кам'янець-Подільський державний університет, 2007. - Вип. 13: Дидактика фізики і підручники фізики (астрономії) в умовах формування європейського простору вищої освіти. - С. 47-50.

Поведа Т.П. Формування контрольно-оцінних здібностей учнів як основа забезпечення саморегуляції діяльності з фізики / Т. П. Поведа // Зб. наук. праць Кам'янець-По-дільського національного університету : серія педагогічна / [редкол. П.С. Атаманчук (голова, наук. ред.) та ін.]. -Кам’янець-Подільський : Кам'янець-Подільський національний університет, 2008. - Вип. 14: Інновації в навчанні фізиці та дисциплін технологічної освітньої галузі: міжнародний та вітчизняний досвід. - С. 87-90.

Поведа Т.П. Цілісний підхід до формування пізнавальної самостійності старшокласників у процесі навчання фізики / Т. П. Поведа // Зб. наук. праць Кам'янець-Подільського на ціонального університету : серія педагогічна / [редкол. П.С. Атаманчук (голова, наук. ред.) та ін.]. - Кам’янець-Подільський : Кам'янець-Подільський національний університет, 2010. Вип. 16. - С. 87-90.

Про обговорення проекту Порядку оцінювання навчальних досягнень учнів основної та старшої школи в системі загальної середньої освіти. Лист МОН № 1/9-183 від 17.03.10 року. -Режим доступу: http://osvita.ua/legislation/Ser_osv/ 6972.

Проект Закону України про Національну рамку кваліфікацій // Освіта. - .№14. - 13-14 березня 2011 р. - Режим доступу: http://tyzhnevyk-osvita.net/component/content/article/ 35-2011/41-14.

Савченко О. Я. Уміння вчитися як ключова освітня компетентність середньої школи / Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи : бібліотека з освітньої політики / за заг. ред. О. В. Овчарук. - К. : «К.І.С.», 2004. - 112. - С. 33-45.

Хуторской А. В. Ключевые компетенции как компонент личностно ориентированной парадигмы / А. В. Хуторской // Народное образование. - 2003. - № 2. - С. 58-64.

Шамова Т. И. Формирование познавательной самостоятельности школьников / Т. И. Шамова. - М. : Педагогика, 1975. - 125 с.

Шарко В. Д. Інформатична компетентність як складова професійної компетентності вчителя. Інформаційні технології в освіті. - Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/ portal/soc_gum/itvo/2010_6/6.pdf.

##submission.downloads##

Опубліковано

2011-09-30