ПІДВИЩЕННЯ ЗАЦІКАВЛЕННОСТІ УЧНІВ ГУМАНІТАРНИХ КЛАСІВ ЗА ДОПОМОГОЮ ПРИКЛАДІВ З ЖИТТЯ ПРИ ВИВЧЕННІ РОЗДІЛУ «ЕЛЕКТРОСТАТИКА»
DOI:
https://doi.org/10.32626/2307-4507.2011-17.181-183Анотація
У статті йдеться про формування в учнів гуманітарних класів зацікавленості у вивченні фізики за допомогою прийомів особистісно орієнтованого навчання. Встановлено, що введення розгляду зрозумілих життєвих прикладів проявлення певних фізичних законів підвищує загальне розуміння учнями фізичної сутності навчального матеріалу. Для збереження принципів особистісно орієнтованого навчання при викладанні фізики без перебільшення відведеного на це навчального часу, доцільно розвинути зацікавленість у найбільшої групи тих учнів класу, психологічні та соціальні типи яких співпадають або є близькими за своєю суттю. Решта учнів поступово втягнеться у навчання через популяризацію цього процесу більшістю. Вказані прийоми здатні сформувати в учнів сталий потяг до саморозвитку при вивченні фізики.
Ключові слова: гуманітарні класи, особистісно-орієнтоване навчання, електростатика, життєві приклади.
The article describes the formation of the students in humanities classes of interest with the study of physics tricks student-centered learning. Found that the introduction of life review techniques clear manifestation of certain physical laws increases the overall understanding of the physical nature of the students of educational material. To preserve the principles of learner-centered education in the study of physics, without exceeding the time allocated for this training time, it is advisable to develop an interest in most of the pupils of class, psychological, and social types that match or are similar in nature. The remaining students are gradually drawn into teaching because of the popularization of this process by the majority. These techniques are able to form stable pupils' desire for self-development in the study of physics.
Key words: humanitarian classes, personality oriented studies, electrostatics, vital examples.
Посилання
Богданов К.Ю. Что может электростатика / К.Ю.Богданов // Квант. - 2010. - №2 - С. 9-13.
Бурак В. І. Методика навчання електромагнетизму в основній школі в умовах диференціації навчання : автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.02 - теорія та методика навчання (фізика) / Бурак Володимир Іванович ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2009. - 24 с.
Гончаренко С.У. Фізика : підруч. для 10 кл. серед. загаль-ноосв. шк. / С.У. Гончаренко. - К. : Освіта, 2002. - 319 с.
Державний стандарт базової і повної середньої освіти // Освіта України. - №1-2 (400). - 20 січня 2004. - С. 1-13.
Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України ; головний ред. В.Г. Кремінь. - К. : Юрінком інтер, 2008. - 1040 с.
Фізика : для дітей середнього шкільного віку / авт.-упоряд. С.В. Каплун. - Харків : Фоліо, 2005. - 319 с. - (Дитяча енциклопедія).