ТЕОРЕТИЧНА І ПРАКТИЧНА СКЛАДОВІ ФІЗИЧНОГО ЗНАННЯ ТА КРИТЕРІЇ ВІДБОРУ ЗМІСТУ НАВЧАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2307-4507.2011-17.289-291Анотація
Висловлено загальні міркування щодо цілей, задач і змісту навчання фізики в технічному університеті. Обґрунтовано, що у змісті навчальної дисципліни «Фізика» в технічному університеті фундаментальне наукове знання і прикладне технічне знання повинні бути представлені в єдності; при цьому перше складати інваріантну, друге - варіативну частину. Сформульовано загальні цілі навчання фізики майбутніх інженерів, які виокремлено за двома напрямами: формування світогляду й природничо-наукового мислення та оволодіння системою фундаментальних знань і загальнонавчаль-них умінь. Реалізація вказаних цілей нерозривно пов’язана із формуванням міждисциплінарних навчально-пізнавальних та професійних компетентностей сучасного інженера.
Ключові слова: цілі, задачі і зміст навчання фізики, компетенції, фундаментальні знання, загальнонавчальні уміння, практичні навички.
There are determined the structure of the physical educational technology in the Technical university with the intersubject’s contacts. It is shoun that physical education to produced the fundamental knowledge’s, general educational skills and intersubject competences.
Key words: the goals, problems and content of physics teaching, competences, fundamental knowledge’s, educational skills, practical experience.
Посилання
Богданов І. Т. Методика навчання загальної фізики на факультетах нефізичних спеціальностей у вищих навчальних педагогічних закладах : автореф. дис.... канд. пед. наук: спец. 13.00.02 «Теорія і методика навчання (фізика) /
І. Т. Богданов. - К., 2003. - 20 с.
Будний Б. Є. Теоретична основа формування в учнів системи фундаментальних фізичних понять : дис... докт. пед. наук: 13.00.02 / Б. Є. Будний. - К. : УДПУ ім. М. П. Драго-манова. - К., 1997. - 431 с.
Гончаренко С. У. Формування наукового світогляду учнів під час вивчення фізики : [посіб. для вчителя] / С. У. Гончаренко. - К. : Рад. шк., 1990. - 208 с.
Ильина Т. А. Структурно-системный подход к организации обучения. - М. : Знание, 1972. - Ч.1. - 72 с.
Касперський А. В. Система формування знань з радіоелектроніки у середній та вищій педагогічній школах / А. В. Кас-перський. - К. : НПУ ім. М.П.Драгоманова, 2002. - 324 с.
Ляшенко О. І. Формування фізичного знання в учнів середньої школи: логіко-дидактичні основи / О. І. Ляшенко. -К. : Ґенеза, 1996. - 128 с.
Модульная технология образовательного процесса в вузе (на примере физики) : [учеб.-методич. пособие] / [Р. М. Асадулин, Л. И. Васильева, В. Ф. Дмитриева и др.]. - М. : МГУТУ, 2005. - 91 с.
Мостепаненко М. В. Философия и методы научного познания. - Л. : Лениниздат, 1972. - 263 с.
Пастушенко С. М. Професійна спрямованість вивчення молекулярної фізики і термодинаміки в технічному університеті // Вісник Чернігівського держ. педагогіч. ун-ту ім. Т.Г.Шевченка. Сер. Педагогічні науки : зб. наук. праць. -Чернігів : ЧДПУ, 2009. - Вип. 65. - С. 246-250.
Пастушенко С. М. Поєднання теоретичної і практичної компонентів знань з фізики і критерії відбору змісту навчання / C. М. Пастушенко // Теорія та методика навчання математики, фізики, інформатики : [зб. наук. праць]. В 3-х томах. - Кривий Ріг : Видав. від. НМетАУ, 2010. - Т. 2: Теорія і методика навчання фізикиі. - 392 с. - С. 265-269.
Попова Т. М. Форми і засоби реалізації культурно-історичної складової фізичної освіти в загальноосвітній школі / Т. М. Попова // Вісник ЧДПУ ім. Т.Г.Шевченка: [збірник]. - Чернігів : ЧДПУ, 2009. - Вип. 65. - С. 107112. - (Серія «Педагогічні науки»).
Сергієнко В. П. Інтеграція фундаментальності і професійної спрямованості курсу загальної фізики в підготовці вчителя : монографія. - К. : НПУ, 2004. - 360 с.
Сергієнко В. П. Логіко-генетичний аналіз фізичного знання / В. П. Сергієнко, М.І. Шут // Стратегічні проблеми формування змісту курсів фізики та астрономії в системі загальної середньої освіти : матеріали наук.-практ. конф. -Львів : Видавн. центр ЛДУ ім. І. Франка, 2002. - С. 17-21.