ЛАБОРАТОРНИЙ ПРАКТИКУМ ЯК АКТУАЛЬНА ПРОБЛЕМА ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • Ю. С. Жарких Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Ukraine
  • С. В. Лисоченко Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Ukraine
  • Б. Б. Сусь Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Ukraine
  • О. В. Третяк Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Ukraine
  • А. Г. Шкавро Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2010-16.150-152

Анотація

У статті проаналізовано проблему створення лабораторного практикуму і обговорені вимоги, що висуваються до дистанційно виконуваних лабораторних робіт та віртуальних симуляторів з природничих наук. Окреслено шляхи створення дистанційного практикуму, виходячи з умов дотримання основних дидактичних правил і принципів. Основну увагу приділено розробці алгоритмів вимірювань у віртуальних симуляторах. Показано, що віртуальні вимірювання з врахуванням затримок і похибок приладів дають можливість відтворювати умови характерні для лабораторних досліджень.

Ключові слова: дистанційне навчання, дистанційні лабораторні роботи, віртуальні симулятори, лабораторні дослідження.

A problem of creation of remote laboratory training complex was analysed. Requirements applied to remotely performed natural science laboratory work and virtual simulators were discussed. A remote laboratory construction approach, based on the conditions and basic principles of didactics was described. Special attention is paid to develop measuring algorithms for the virtual simulators. It is shown that the virtual measurements with instrumental delay and error feature reproduce conditions typical for laboratory analysis.

Key words: distance learning, remote labs, virtual simulators, laboratory activity.

Посилання

Chiu, K., “What are the benefits of a virtual laboratory for student learning?”, HERDSA Annual International conference, Melbourne, Jul. 1999, pp. 12-15.

Harms, U., “Virtual and remote labs in physics education”, Second.

European Conference on Physics Teaching in Engineering Education, Budapest, Jun. 2000.

Leitner, L., J.; Cane, J., W., “A virtual laboratory environment for online it education”, in SIGITE ’05: Proceedings of the 6th conference on Information technology education, New York, NY, USA: ACM Press, 2005, pp. 283-289.

Noor, A., K.; Wasfy, T., M., “Simulation of physical experiments in immersive virtual environments”, Engineering Computations: Int. J. for Computer-aided Engineering and Software, vol. 18, no. 3-4, 2001, pp. 515-538.

Prieto-Blazquez, J.; Arnedo-Moreno, J.; Herrera-Joancomar-ti, J., “An Integrated Structure for a Virtual Networking Laboratory”, IEEE Transactions on Industrial Electronics, vol.55, no. 6,in print. 2008.

W. Tlaczala, G. Gorghiu, A. Glava, P. Bazan, J. Kukkonen, W. Mqsior, J. USycki, and M. Zaremba, Computer simulation and modeling in virtual physics experiments, Proceedings of IV International Conference on Multimedia and Information & Communication Technologies in Education. November 22-25th 2006, Seville, Spain.

Жарких Ю.С., Лисоченко С.В., Третяк О.В., Шкавро А.Г., Бунак С.В., Плахотнік А.В., Погорілий В.М. Універсальні вимірювально-керуючі комплекси // Вестник НТУ „ХПИ”. - 2005. - №35. - С. 85-93.

Заболотний В.Ф. Формування методичної компетентності учителя фізики засобами мультимедіа. Монографія. - Вінниця, ПП “Едельвейс і К” 2009. - 455 с.

Головенкін В.П. Педагогіка вищої школи: Курс лекцій. -К.: КПІ, 2007.

Repenning, A.; Ioannidou, J., “Collaborative use and design of interactive simulations,” in CSCL Proceedings, Stanford, CA, 1999.

Corter, J., E.; Nickerson, J., V.; Esche, S., K.; Chassapis, C., “Remote versus hands-on labs: a comparative study”, FIE’04: 34th Annual Conference on Frontiers in Education, vol. 2, Oct 2004, pp. F1G:17-21.

Жарких Ю.С., Лисоченко С.В., Третяк О.В., Шкавро А.Г. Лабораторні роботи в дистанційному навчанні. Новий колегіум. -2008. - № 5. - C. 45-53.

Жарких Ю.С., Лисоченко С.В., Третяк О.В., Шкавро А.Г. Гуманітарні аспекти навчання з застосуванням віртуальних симуляторів лабораторних робіт // Материалы II международной научно-практической конференции „Ключевые аспекты научной деятельности-2007”. - Том. 6. Педагогика. -Днепропетровск: Наука и образование, 2007. - С.7-10.

Гулд Х., Тобочник Я. Компьютерное моделирование в физике // 2. - 1990. - 400 с.

Кукуш В.Д. Электрорадиоизмерения: Учебн. пособие для вузов. - М.: Радио и связь, 1985. - 368 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2010-10-25