ВИКОРИСТАННЯ МАТЕМАТИЧНИХ МОДЕЛЕЙ ПІД ЧАС ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛІВ ФІЗИКИ

Автор(и)

  • Л. Ф. Троян Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2010-16.170-174

Анотація

У статті розглядається використання математичних моделей, зокрема диференціальних рівнянь та їх систем, під час розв’язування фізичних задач у процесі підготовки майбутніх вчителів фізики. Застосування цих моделей можливе при встановленні міжпредметних зв’язків між фізикою, аналітичною геометрією, математичним аналізом, диференціальними рівняннями та інформатикою.

Ключові слова: математичні моделі, диференціальні рівняння, міжпредметні зв’язки.

The article deals with the use of mathematical models, differential equations and their systems in particular, in the solving of physical problems in the process of training future teachers of physics. These models can be used in the establishing of intersubject relations of physics, analytical geometry, mathematical analysis, differential equations and computer science.

Key words: mathematical models, differential equations, intersubject relations.

Посилання

Амелькин В.В. Математические модели и дифференциальные уравнения / В.В. Амелькин, А.П. Садовский. - Мн. : Выш. школа, 1982. - 271 с.

Воловик П.М. Фізика : для ун-тів / П.М. Воловик. - К.; Ірпінь : Перун, 2005. - 864 с.

Задачник по курсу математического анализа / Под ред. Н.Я. Виленкина. - М. : Просвещение, 1971. - 336 с.

Кривошея С.А. Диференціальні та інтегральні рівняння : [підручник] / С.А. Кривошея, М.О. Перестюк, В.М. Бурим. - К. : Либідь, 2004. - 408 с.

Рибак С.М. Міжпредметні зв’язки природничо-математичних і спеціальних дисциплін у підготовці вчителя фізики : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Світлана Михайлівна Рибак. - Вінниця, 2006. - 246 с.

Самойленко А.М. Дифференциальные уравнения: примеры и задачи : [учеб. пособие] / А.М. Самойленко, С.А. Кривошея, Н.А. Перестюк. [2-е изд., перераб.]. - К. : Высш. шк., 1989. - 383 с.

Терешин Н.А. Прикладная направленность школьного курса математики : [кн. для учителя] / Н.А. Терешин. - М. : Просвещение, 1990. - 96 с.

Томусяк А.А. Диференціальні рівняння : посібник [для студентів фізико-математичних факультетів педагогічних університетів] / А.А. Томусяк, М.М. Ковтонюк. - Вінниця : ВДПУ, 2009. - 248 с.

Частина ІІІ. Формування експериментальних способів діяльності

Троян Л.Ф. Деякі теоретичні аспекти реалізації міжпредметних зв’язків у навчально-виховному процесі / Л.Ф. Троян // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців : методологія, теорія, досвід, проблеми : зб. наук. пр. - Вип. 24 / Редкол.: І. А. Зязюн (голова) та ін. - Київ-Вінниця : ТОВ фірма «Планер», 2010. - С. 526-531.

Арнольд В.И. «Жесткие» и «мягкие» математические модели / Владимир Игоревич Арнольд. - Режим доступу до статті: http://www.pseudology.Org/state/katastropha_models.htm#note1.

http://www.aphorisme.ru/by-themes/matematika/?q=390.

##submission.downloads##

Опубліковано

2010-10-25