ВВЕДЕННЯ «ПРИНЦИПУ НЕВИЗНАЧЕНОСТІ ГЕЙЗЕНБЕРГА» У КУРС ФІЗИКИ СЕРЕДНЬОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

  • А. А. Дробін Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2010-16.191-193

Анотація

У статті розглянуто доцільність удосконалення змісту шкільного курсу фізики шляхом введення «Принципу невизначеності Гейзенберга», подано основні методичні моменти вивчення цього поняття, завдання, що стоять перед вчителем при викладанні цього навчального матеріалу та висновки, що мають бути свідомо зроблені учнями внаслідок вивчення цього поняття.

Ключові слова: принцип невизначеності Гейзенберга, дуалізм, квантова теорія, статистичний характер зв’язків у мікросвіті.

The article considers the feasibility of improving the content of school physics course by entering the «Heisenberg uncertainty principle», are the main teaching points to examine this concept, the task facing the teacher in teaching this learning material and conclusions should be consciously made as a result of pupils studying this term.

Key words: principle of vagueness of Heisenberg, dualism, quantum theory, statistical character of connections in micro world.

Посилання

Будний Б.Є. Формування фундаментальних фізичних понять. - К.: АСК, 1996. - 128 с.

Величко С.П., Костенко Л.Д. Вивчення основ квантової фізики: Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. - Кіровоград: РВЦ КДПУ ім. В. Винничен-ка, 2002. - 274 с.

Гончаренко С.У., Розенберг М.І. Методика навчання фізики в середній школі. Коливання і хвилі. Оптика. Теорія відносності. Фізика атомного ядра. - К.: Радянська школа, 1974. - 239 с.

Мансуров А.Н. Физика, 10-11: для школ с гуманитарным профилем обучения: книга для учителя / А.Н. Мансуров, Н.А. Мансуров. - М.: Просвещение, 2000. - 160 с.

Мартинюк М.Т. Науково-методичні засади навчання фізики в основній школі: Автореф. дис. д-ра пед. наук. - К., 1999. - 34 с.

Методика преподавания физики в 8-10 классах средней школы / Под ред. В.П Орехова, и А.В. Усовой. - М.: Просвещение, 1980. - 320 с.

Методика преподавания физики в средней школе: Электродинамика нестационарных явлений. Квантовая физика: Пособие для учителя / А.Т. Глазунов, И.И. Нурминский, А. А. Пинский; Под ред. А. А. Пинского. - М.: Просвещение, 1989. - 272 с.

Мултановский В.В. Физические взаимодействия и картина мира в школьном курсе. - М.: Просвещение, 1977. - 168 с.

Постанова КМУ від 14.01.2004 р. №24 «Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти» // Офіційний вісник України. - 30.01.2004. - № 2. - Т.1.

Постанова Президії Академії педагогічних наук України від 22.11.2001 №12/5-2 «Про Концепцію загальної середньої освіти (12-річна школа)» // Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України. - 2002. - №2.

Про національну доктрину розвитку освіти: Указ Президента України від. 17.04.2002 року № 347 // Офіційний вісник України. - 2002. - №16. - С. 11-14.

Програма «Фізика. Астрономія, 7-12 кл.». - К.; Ірпінь: Перун, 2005. - 80 с.

Садовий М.І. Теоретичні та методичні основи становлення та розвитку фундаментальних ідей дискретності та неперервності в курсі фізики загальноосвітньої школи: Автореф. дис.... д-ра пед. наук: 13.00.02 / М.І. Садовий; Нац. пед. унт ім. М.П. Драгоманова. - К., 2001. - 37 с.

Стёпин В.С. Теоретическое знание: Структура, история, эволюция. - М.: Прогресс-Традиция, 2000. - 743 с.

Трифонова О.М. Взаємозв'язки принципів науковості та наочності в умовах кредитно-модульної системи навчання квантової фізики студентів вищих навчальних закладів: Дис. канд. наук: 13.00.02. - Кіровоград, 2009. - 19 с.

Хуторская Л.Н. Общая и частная методика обучения физике. - М.: Центр дистанционного образования "Эйдос", 2005. - 342 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2010-10-25