ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ умінь старшокласників НА УРОКАХ ГЕОМЕТРІЇ: КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД

Автор(и)

  • І. В. Житарюк Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2010-16.196-199

Анотація

У статті висвітлено основні аспекти формування інформаційних умінь старшокласників на уроках геометрії з позицій компетентнісного підходу. Визначено й уточнено зміст інформаційних процесів, характерних для реалізації кожного етапу продуктивної самостійної навчально-пізнавальної діяльності учнів. Наведено приклади інтерпретації текстової, графічної та символьної інформації.

Ключові слова: геометрія, інформація, інформаційні уміння, старшокласник, компетентнісний підхід, навчально-пізнавальна діяльність.

In the article the main aspects of forming of informative abilities of senior pupils are reflected on the lessons of geometry from positions of compentetive approach. Define and maintenance of informative processes, character for realization of every stage of productive independent educational-cognitive activity of pupils is specified. The examples of interpretation of phototypography graphic and symbol information are resulted.

Key words: geometry, information, informative abilities, senior pupil, competitive approach, educational-cognitive activity.

Посилання

Ачкан В.В. Формування математичних компетентностей старшокласників у процесі вивчення рівнянь та нерівностей : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Віталій Валентинович Ачкан; Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова. - К., 2009. - 198 с.

Валькман Ю.Р. Тексты, контексты, универсумы в графических образах и языках / Ю.Р. Валькман, Ю.Н. Книга // Труды междунар. конф. «Интеллектуальные САПР» (CAD-2003). - М. : Физматлит, 2003. - Т. 1. - С. 213-219.

Вебер М. Основные социологические понятия / М. Вебер // Западноевропейская социология ХІХ-начала XX веков / Сост. В.П. Трошкина; Под ред. В.И. Добренькова. - М. : Издание Международного университета бизнеса и управления, 1996. - С. 455-491.

Витгенштейн Л. Философские исследования [Электронный

ресурс] / Л. Витгенштейн. - Кембридж, январь 1945. - Режим доступа: http://www.i-u.ru/biblio/archive/vitgenhs-

teyn_filosof.

Дахин А.Н. Компетенция и компетентность: сколько их у российского школьника? / А.Н. Дахин // Вопросы Интернет образования. - Режим доступа: http:// www.vio.fio.ru.

Демьянков В.З. Интерпретация, понимание и лингвистические аспекты их моделирования на ЭВМ / В.З. Демьянков.

- М. : Изд-во Моск. ун-та, 1989. - 172 с.

Лабораторные и практические работы по методике преподавания математике / Под ред. Е.И. Лященко. - М. : Просвещение, 1988. - 223 с.

Лебедев О.Е. Компетентностью подход в образовании /

О.Е. Лебедев // Школьные технологии. - 2004. - № 5. -С. 3-12.

Маркова А.К. Психологический анализ профессиональной компетентности учителя / А.К. Маркова // Советская педагогика. - 1990. - № 8. - С. 82-88.

Методические рекомендации и практические задания по методике формирования математических методов у учащихся средней школы / Сост. Е.И. Лященко, Т.Ф. Кириченко, З.И. Новосельцева, Н.Л. Стефанова и др. - Л. : ЛГПИ им. А.И. Герцена, 1987. - 73 с.

Раков С.А. Формування математичних компетентностей учителя математики на основі дослідницького підходу в навчанні з використанням інформаційних технологій : дис.... докт. пед. наук : 13.00.02 / Сергій Анатолійович Раков; Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова. - К., 2005. - 526 с.

Рузавин Г.И. Методология научного исследования : Учеб. пособие для вузов / Г.И. Рузавин. - М. : ЮНИТИ-ДАНА, 1999. - 317 с.

Самарский А.А. Математическое моделирование. Идеи. Методы. Примеры / А.А. Самарский, А.П. Михайлов. -М. : ФИЗМАТЛИТ, 2001. - 320 с.

Спиркин А.Г. Философия : Учебник / А.Г. Спиркин. - М. : Гардарики, 2003. - 736 с.

Стойлова Л.П. Математика : Учебник для студентов высших педагогических учебных заведений / Л.П. Стойлова. -М. : Издательский центр «Академия», 2002. - 424 с.

Фефилова Е.Ф. Теория и методика обучения математике : систематизация знаний и умений по решению сюжетных задач : Учебное пособие / Е.Ф. Фефилова. - Архангельск : Поморский университет, 2004. - 160 с.

Фреге Г. Логика и логическая семантика : Сб. тр. / Г. Фреге. - М. : Аспект-пресс, 2000. - 512 с.

Фреге Г. О смысле и значении [Электронный ресурс] / Г. Фреге. - Режим доступа: http://www.philosophy.ru/lib-rary/frege/02. html.

Штофф В.А. Моделирование и философия / А.Г. Спиркин.

- М.-Л. : Наука. Ленинградское отделение, 1966. - 301 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2010-10-25