мотиваційні аспекти організації самостійної роботи студентів
DOI:
https://doi.org/10.32626/2307-4507.2010-16.261-265Анотація
У статті проаналізовано шляхи створення мотиваційної атмосфери при організації і проведенні самостійної роботи студентів у вищих навчальних закладах. Вказані та охарактеризовані основні групи мотивів цієї роботи. Наведені приклади наскрізних схем самостійної роботи студентів для окремих дисциплін технічного ВНЗ.
Ключові слова: мотивація, стимул, студент, самостійна робота, ефективність.
The organization self-guided work motivation aspects.
The creation ways resolution were observed during the organization and realization of students’ self-guided work in the higher educational establishments.
Key words: the motivation, incentive, a student, self-guided work, effectiveness.
Посилання
Леонтьев А.Н. Потребности, мотивы, эмоции / А.Н. Леонтьев. - М. : Изд-во МГУ, 1971. - 40 с.
Ковалев В.И. Мотивы поведения и деятельности / В.И. Ковалев. - М. : Наука, 1988. - 192 с.
Чирков В.И. Мотивация учебной деятельности: учеб. пособие / В.И. Чирков. - Ярославль: Ярославс. ун-т, 1991. - 51 с.
Зязюн І.А. Мотивації і мотиви людської поведінки / І.А. Зязюн // Початкова школа - 1994. - № 6. - С. 8-12.
Тюрина В.А. Формирование познавательной самостоятельности учащихся общеобразовательной школы : дис. ... докт. пед. наук: 13.00.01 / В.А. Тюрина. - Чернігів, 1994. - 498 с.
Чобітько М. Г. Особистісно орієнтована взаємодія "студент-викладач" у рамках навчально-виховного процесу вищого навчального закладу / М.Г. Чобітько // Розвиток інноваційних процесів у навчально-виховних закладах [Проблеми сучасності: культура, мистецтво, педагогіка]: зб. наук. праць / за ред. Г.Е. Гребенюка. - Х., 2003. - С. 165-175.
Лазарев М.І. Метод формування та підтримки мотивації навчальної діяльності студентів в інтенсивних технологіях навчання / М. І. Лазарев // Розвиток інноваційних процесів у навчально-виховних закладах: [Проблеми сучасності: культура, мистецтво, педагогіка] : зб. наук. праць - Х.,
-С. 70-82.
Смагло Н.С. Формування особистості студента : психоло-го-педагогічні аспекти / Н.С. Смагло // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми: зб. наук. праць / [редкол.: І.А. Зязюн (голова) та ін.]. - К.; Вінниця, 2004. - Вип. 4 - С. 457-462.
Шостак А.В. Акт впровадження результатів науково-дослідних, дослідно-конструкторських та технологічних робіт : розробка методики визначення рейтингу суб’єктів діяльності вищого аграрного закладу освіти / А.В. Шостак. -К., 2002. - 15 с.
Шостак А.В. Положення про впровадження рейтингової системи оцінки діяльності суб’єктів НАУ / А.В. Шостак. -К. : Вид-во НАУ, 2004. - 5 с.
Шостак А.В. Рейтингове оцінювання діяльності науково-педагогічних працівників / А.В. Шостак // Наука і методика : зб. наук.-метод. праць / [редкол. : М.Ф. Бойко (голова) та ін.]. - К., 2005. - Вип. № 4. - С. 184 -196.
Бендера І.М. Активізація самостійної роботи студентів інженерно-педагогічних спеціальностей при здобутті освітньо-кваліфікаційного рівня “Спеціаліст" / І.М. Бендера, О.В. Корольчук // Динаміка наукових досліджень : матеріали міжнар. наук.-практ. конф. - Дніпропетровськ, 2004. -Т.25. - С. 15-18
Козак Л. В. Активізація пізнавальної діяльності студентів у процесі навчання / Л. В. Козак // Наука і освіта 2004: матеріали VII Міжнар. наук.-практ. конф. - Дніпропетровськ,
- Т. 42. - С. 63-65.
Буряк В. Умови та засоби самоосвіти студентів / В. Буряк // Вища школа. - 2002. - № 6. - С. 18-29.
Герман Н. Адаптація форм організації самостійної роботи студентів до сучасних технологій навчання / Н. Герман,
Н. Тягунова // Вища школа. - 2001. - № 4/5.
Іщук М.Ю. Роль самостійної роботи у підготовці студентів до професійного спілкування / М.Ю. Іщук // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців : методологія, теорія, досвід, проблеми: зб. наук. праць / [редкол.: І.А. Зязюн (голова) та ін.]. -К. ; Вінниця, 2004. - Вип. 5. - С. 247-251.
Кисиль С.Г. Специфика мотивации учебной деятельности в вузе / С.Г. Кисиль, А.М. Василенко // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. праць / Укр. інж.-пед. академія. - Х., 2004. - Вип. 7. - С. 235-241.
Бендера І.М. Особливості організації самостійної роботи у вищих навчальних закладах на принципах наскризності (з досвіду роботи Подільської державної аграрно-технічної академії) /
нізація наскрізної
наукової роботи при підготовці фахівців агроінженерного напряму / І.М. Бендера, Ю.І. Панцир, І.Д. Гарасимчук // Проблеми підготовки фахівців-аграріїв у навчальних закладах вищої та професійної освіти: матеріали регіон. наук.-метод. конф. / [за заг. ред. І.М. Бендери, В. І. Овчарука, О.В. Ткача]. - Кам’янець-Подільський: Аксіома, 2006. -С. 8-16.