ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ ТЕХНІЧНОГО МИСЛЕННЯ СТУДЕНТІВ ЗАСОБАМИ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ

Автор(и)

  • С. В. Грабовський Кам ’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2010-16.268-271

Анотація

У статті розглянуто психолого-педагогічні аспекти формування технічного мислення студентів у вищих навчальних закладах шляхом використання інформаційних технологій в умовах вивчення дисципліни “Технічне креслення”, охарактеризовано особливості формування технічного мислення, пов’язані зі специфікою майбутньої професійної діяльності студентів, які можуть визначити методичні прийоми навчально-виховної роботи при вивченні технічних дисциплін у вищій школі.

Ключові слова: вища школа, інтерес, продуктивно-технічні завдання, професійна діяльність, професійна підготовка, технічне мислення, технічні дисципліни.

The issue reveals some psycho-pedagogical aspects of the formation of students’ engineering thinking in modern high school. Particular attention is paid to peculiarities of this process connected with the next professional activities of the students. It can help to clarify the methodological ways of educational teaching process while studying engineering sciences in high schools.

Key words: high school, interest, productive-technical tasks, professional activities, professional training, engineering thinking, engineering sciences.

Посилання

Андрюшина Т.В. Психологические условия развития пространственного мышления личности в графической деятельности. - Новосибирск: Изд-во СГУПСа, 2000. - 148 с.

Гамезо М.В., Петрова Е.А., Орлова Л.М. Возрастная и педагогическая психология. - М.: Педагогическое общество России, 2003. - 512 с.

Гершунский Б.С. Компьютеризация в сфере образования: Проблемы и перспективы. - М.: Педагогика, 1987. - 264 с.

Давыдов В.В. Проблемы развивающего обучения: Опыт теоретического и экспериментального психологического исследования. - М.: Педагогика, 1986. - 240 с.

З думою про образ майбутнього інженера // Газета Запорізького національного технічного університету. - 2004. -№1(2069). - Режим доступу: zntu.edu.ua/base/gazeta/gaze-ta01-04/index.htm.

Ивахненко Л.Н. Психологические особенности графической деятельности в техническом конструировании // Психология мышления конструктора при решении творческих задач / Под ред. С.Е. Злочевского. - К.: Общество "Знание" Украинской ССР, 1977. - С.11-12.

Калошина И.П. Проблемы формирования технического мышления. - М.: Изд-во Московского университета, 1974. - 183 с.

Кудрявцев Т.В. Психология технического мышления (Процесс и способы решения технических задач). - М.: Педагогика, 1975. - 303 с.

Кузьміна Н.М. Методика використання комп’ютерного моделювання при розв’язуванні деяких економічних задач // Актуальні проблеми психології: Психологічна теорія і технологія навчання / За ред. С.Д. Максименка, М.Л. Сму-льсон. - К.: Міленіум, 2005. - Т.8. - Вип. 1. - С.205-213.

Машбиц Е.И., Бабенко Л.П., Верник Л.В. Основы компьютерной грамотности / Под ред. А.А. Стогния и др. - К.: Выща шк., 1988. - 215 с.

Моляко В.А. Психология конструкторской деятельности. -М.: Машиностроение, 1983. - 134 с.

Моргун В.Ф. Проблема мотивации учения в теории поэтапного формирования умственных действий // Психологические основы программированного обучения: Сборник / Под ред. Н.Ф. Талызиной. - М.: МГУ, 1984. - С.123-129.

Немов Р.С. Психология: Учебник для студентов высш. пед. учеб. заведений: Экспериментальная педагогическая психология и психодиагностика. - М.: Просвещение, 1995. -512 с.

Основи нових інформаційних технологій навчання: Посібник для вчителів / Авт. кол.; за ред. Ю.І. Машбиця ; Інститут психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К.: ІЗМН, 1997. - 264 с.

Педагогічна психологія / За редакцією Л.М. Проколієнко і Д.Ф. Ніколенка. - К.: Вища школа, 1991. - 181 с.

Райковська Г.О. Розвиток технічного мислення студентів у процесі вивчення креслення: Дис. ... канд. пед. наук. 13.00.02 / Національний педагогічний університет ім. М.П. Драгоманова. - К., 2002. - 219 с.

Серебряный Э.Г. Психология оперирования техническими символами (эскизами и схемами). - Иркутск: Изд-во Иркут. ун-та, 1988. - 172 с.

Талызина Н.Ф. Деятельностный подход к учению и программированное обучение // Психологические основы программированного обучения: Сборник / Под ред. Н.Ф. Талызиной. - М.: Московского университета, 1984. - С.187-199.

Череповська Н.І. Особливості формування символічного образу в художньо-графічній діяльності підлітків: Авто-реф. дис. . канд. психол. наук. 19.00.07 / Інститут психології ім. Г.С. Костюка АПН України. - К., 2006. - 20 с.

Черноталова К.Л. Формирование профессионально-технического мышления студентов технических вузов средствами новых информационных технологий // http:// www.nntu.ru/RUS/NEW S/probl_nayk/cek3_1.rtf.

Чумак В.В. Проблема розвитку технічного мислення учнів засобами нових інформаційних технологій навчання // Актуальні проблеми психології: Психологічна теорія і технологія навчання / За ред. С.Д. Максименка, М.Л. Смульсон. - К.: Міленіум, 2006. - Т.8. - Вип. 2. - С.266-280.

##submission.downloads##

Опубліковано

2010-10-25