цілісний підхід до формування пізнавальної самостійності СТАРШОКЛАСНИКІВ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ФІЗИКИ

Автор(и)

  • Т. П. Поведа Кам ’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2010-16.300-304

Анотація

Запропоновано цілісний підхід до формування пізнавальної самостійності старшокласників на основі моделі цілеспрямованого управління навчанням фізики, яка визначає, основні принципи, підходи, педагогічні умови та засоби, що забезпечують досягнення визначеної мети.

Ключові слова: пізнавальна самостійність, самостійна діяльність, самостійна робота, цілеспрямування, вимірники якості, контроль, самоконтроль.

Integral approach is offered to forming of cognitive independence of senior pupils on the basis of frame purposeful case the studies of physics which determines, basic principles, approaches, pedagogical terms and facilities which provide achievement of certain goal.

Key words: cognitive independence, independent activity, independent work, purposefulness, measuring devices of quality, control, self-control.

Посилання

Атаманчук П.С. Інноваційні технології управління навчанням фізики / П.С. Атаманчук. - Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський державний педагогічний університет, інформаційно-видавничий відділ, 1999. - 174 с.

Атаманчук П.С., Поведа Т.П. Організація самостійної діяльності старшокласника з фізики у системі розвитку пізнавальної самостійності / П.С. Атаманчук, Т.П. Поведа // Проблеми сучасної психології : Збірник наукових праць Кам'янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Інститут психології ім. Г.С. Костюка АПН України / За ред. С. Д. Максименка, Л. А.Онуфрієвої. -Вип.3. Кам’янець-Подільський: Аксіома, 2009. - С. 22-33.

Гончаренко С.У. Український педагогічний словник / Гончаренко С.У. - К.: Либідь. 1997. - 376 с.

Гузеев В.В. Планирование результатов образования и образовательная технология / В.В. Гузеев. - М.: Народное образование, 2000. - 240 с.

Данилов М.А. Воспитание у школьников самостоятельности и творческой активности в процесе обучения / М.А. Данилов // Советская педагогка. - № 8. - 1961. - С. 30-50.

Лернер И.Я. Дидактические основы методов обучения / И.Я. Лернер. - М.: Педагогика, 1981. - 186 с.

Махмутов М.И. Современный урок. - 3-е изд. / М.И. Махмутов. - М.: Педагогика, 2000. -184 с.

Поведа Т.П. Активність як основа формування дієвих знань учнів в умовах особистісно орієнтованого навчання фізиці / Т.П. Поведа. Наукові записки. Випуск 72. - Серія: Педагогічні науки. Кіровоград: РВВ КДПУ ім. Винни-ченка. - 2007. - Ч. 1. - С.12-19.

Поведа Т.П., Поведа Р.А. Генератор тестових завдань для

контролю навчальних досягнень з фізики Збірник наукових праць Кам'янець-Подільського національного університету: Серія педагогічна / [редкол. П.С.Атаманчук (голова, наук. ред. та ін.]. - Кам’янець-Подільський : Кам'я-нець-Подільський національний університет, 2008.

Вип. 14: Інновації в навчанні фізиці та дисциплін технологічної освітньої галузі: міжнародний та вітчизняний досвід.

- С. 28-31.

Поведа Т.П. Формування контрольно-оцінних здібностей учнів як основа забезпечення саморегуляції діяльності з фізики / Т.П. Поведа. Збірник наукових праць Кам'янець-Подільського національного університету: Серія педагогічна / [редкол. П.С. Атаманчук (голова, наук. ред. та ін.]. -Кам’янець-Подільський: Кам'янець-Подільський національний університет, 2008. Вип. 14: Інновації в навчанні фізиці та дисциплін технологічної освітньої галузі: міжнародний та вітчизняний досвід. - С. 87-90.

Скрипченко О.В. Загальна психологія: Підручник /

О.В. Скрипченко, Л.В. Долинська, 3.В. Огороднійчук та ін.

- К.: Либідь, 2005. - 464 с.

Фіцула М.М. Педагогіка: навчальний посібник для студентів вищих педагогічних закладів освіти / М.М. Фіцула. -К.: Видавничий центр «Академія», 2002. - 528 с.

Шамова Т. И. Формирование познавательной самостоятельности школьников / Т.И. Шамова - М. : Педагогика, 1975. - 25 с.

##submission.downloads##