ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ УПРАВЛІННЯ ПРОЦЕСОМ ФОРМУВАННЯ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ

Автор(и)

  • В. В. Мендерецький Кам ’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Україна
  • О. П. Панчук Кам ’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Україна
  • С. І. Дмитрук Кам ’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2009-15.81-84

Анотація

У статті аналізується стан впровадження компетентнісного підходу до експериментальної підготовки учнів загальноосвітніх закладів. Обґрунтована необхідність вдосконалення системи навчального експерименту на основі раціонального поєднання традиційних та інноваційних форм організації навчального процесу, методів і засобів навчання.

Ключові слова: експеримент, експериментальна діяльність, експериментальні способи діяльності, експериментальна компетентність, інноваційні технології навчання фізики.

In the article the state of introduction of the competence going is analysed near experimental preparation of students of general establishments. The necessity of perfection of the system of educational experiment is grounded on the basis of rational combination of traditional and innovative forms of organization of educational process, methods and facilities of studies.

Key words: experiment, experimental activity, experimental methods of activity, experimental competence, innovative technologies of teaching of physics.

Посилання

Атаманчук П.С. Інноваційні технології управління навчанням фізики: Монографія - Кам’янець-Подільський: К-ПДПУ, 1999. - 174 с. - Бібліогр.: с. 151-167.

Гершунский Б.С. Философия образования. - М., 1998. -264 с.

Гончаренко С.У. Український педагогічний словник. - К.: Либідь, 1997. - 240 с.

Життєва компетентність особистості: Науково-методичний посібник / За ред. Л.В.Сохань, І.Г.Єрмакова. - К.: Богдана, 2005. - 520 с.

Краевский В.В., Хуторской А.В. Предметное и общепредметное в образовательных стандартах // Педагогика. -2003. - № 3. - С. 3-10.

Ляшенко О.І. Особливості формування експериментальних умінь учнів 7-8 класів / О.І.Ляшенко, В.В.Мендерецький // Методика викладання математики і фізики: Респ. наук.-метод. зб. / Під ред. О.І. Бугайова. - К., 1991. - Вип. №7. -С. 93-99.

Мендерецький В.В., Панчук О.П. Розвиток педагогічної компетентності у майбутніх учителів загальноосвітніх закладів // Наукові записки Рівненського державного гуманітарного університету. Вип. 11. - Рівне: РВВ РДГ, 2008. -С. 61-64.

Овчарук О.В. Компетентності як ключ до оновлення змісту освіти // Директор школи. Україна. - 2005. - № 3. - С. 31-34.

Подмазин С.И. Личностно-ориентированое образование: Социально-философское исследование. - Запорожье: Просвита, 2000. - 250 с.

Пометун О.М. Компетентнісний підхід - найважливіший орієнтир розвитку сучасної освіти // Рідна школа. - 2005. -№ 1. - С. 60-65.

Стандарти основної і профільної школи // Освіта України. - №5. - 20 січня 2004. - С. 1-13.

Усова А.В. Формирование учебных умений и навыков учащихся на уроках физики / А.В.Усова, А.А.Бобров. - М.: Просвещение, 1988. - 112 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2009-10-01