ВИМОГИ ДО ЕЛЕКТРОННИХ ЗАСОБІВ ПІДТРИМКИ ПРОЦЕСУ РОЗВ’ЯЗАННЯ ФІЗИЧНОЇ ЗАДАЧІ

Автор(и)

  • М. П. Шишкіна Інститут інформаційних технологій і засобів навчання АПН України, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2009-15.106-109

Анотація

У статті запропоновано науково-методичний підхід до оцінювання якості електронних засобів навчання на основі структурно-номінативної моделі фізичної задачі. Визначено дидактичні вимоги та на їх підставі розглянуто можливості відбору та використання електронних засобів підтримки процесу розв’язання.

Ключові слова: модель навчальної задачі; вимоги; електронні засоби навчання.

In this paper scientific-methodical approach as for quality estimation of computer-assisted aids of physics problem solving is described. Didactic requirements are proposed and potential of computer-assisted tools choice and use on this basis is scrutinized.

Key words. Model of training problem; requirements; computer-assisted tools.

Посилання

Атанов Г.А. Моделирование учебной предметной области, или предметная модель обучаемого / Г.А. Атанов // Educational Technology & Society. - 2001. - Vol. 4(1). - P. 111-124.

Биков В.Ю. Моделі організаційних систем відкритої освіти / В.Ю. Биков. - К.: Атіка, 2009. - 684 с.

Бургин М.С. Задачи как компоненты проблемно-эвристической подсистемы научной теории / М. С. Бургин, В.И. Кузнецов // Научное знание: логика, понятия, структура. - Новосибирск: Наука, 1987. - 256 с.

Гончаренко С.У. Розв’язування навчальних задач з фізики: питання теорії і методики / [Гончаренко С.У., Коршак Є.В., Павленко А.І., Сергеева О.В., Баштовий В.І., Кор-щак Н.М.]. - К.: НПУ ім. М.П.Драгоманова, 2004. - 185 с.

Жалдак М.І. Комп’ютерно-оріентовані засоби навчання математики, фізики, інформатики / М.І. Жалдак, В.В. Латиський, М.І. Шут. - К.: Дініт, 2004.

Жук Ю.О. Вивчення фізики з використанням засобів інформаційно-комунікаційних технологій / Ю.О. Жук // Інфор-

маційні технології і засоби навчання : зб. наук. праць / за ред. В.Ю.Бикова, Ю.О.Жука ; Інститут засобів навчання АПН України. - К.: Атіка, 2005. - C. 117-146.

Буцик І.М. Педагогічні підходи до обґрунтування критеріїв та показників експертного оцінювання комп’ютерних програм для навчальної роботи / Буцик І.М., Ільїн В.В., Бойко С.М // Наука і методика : збірник науково-методичних праць / редкол.: А.Ф.Гойчук (гол. ред.) та ін. - К.: Аграрна освіта, 2006. - Вип.6. - С.60-66.

Машбиць Ю.І. Психологічний механізм довизначення учбової задачі: сутність і евристичний потенціал / Ю.І. Машбиць // Теорія і технологія проектування навчальних систем / за ред. Ю.І Машбиця. - К., 2002. - Вип. 3. - С.3-17.

Шевченко В.Л. Основи дидактичного проектування комп’ютерно орієнтованих навчальних комплексів для дистанційної освіти / В.Л. Шевченко. - К.: НТТУ «КПІ», 2008. - 152 с.

Шишкіна М.П. Предметне моделювання учня та комп’ютерна підтримка навчальної діяльності / М.П. Шишкіна // Матеріали ІІ Міжнародної конференції «Нові інформаційні технології в освіті для всіх: Сучасний стан та перспективи розвитку». - К., 2007. - С. 385-391.

Шишкіна М.П. Системи та засоби моделювання знання у єдиному інформаційно-освітньому просторі / М.П. Шиш-кіна // Актуальні проблеми психології: Психологічна теорія і технологія / за ред. С.Д.Максименка, М.Л.Смульсон. -К.: Вид-во НПУ імені М.П.Драгоманова, 2009. - Т.8. -Вип. 6. - С.317-327.

Choueiry B.Y. Towards a practical theory of reformulation for reasoning about physical systems / B.Y. Choueiry, Y. Iwasaki, Sh. McIlraith // Artificial Intelligence, 2005. - Vol.162. -P.145-204.

##submission.downloads##

Опубліковано

2009-10-01