КЛАСИФІКАЦІЯ ПРОГРАМНО-ПЕДАГОГІЧНИХ ЗАСОБІВ НАВЧАННЯ З ФІЗИКИ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2307-4507.2009-15.300-303Анотація
В статті розглянуті основні програмно-педагогічні засоби з фізики, наведена їх класифікація в залежності від типу педагогічних задач, що вирішується. Проаналізований кожен клас програмних засобів для вивчення курсу фізики в загальноосвітніх навчальних закладах, визначений Ільясовою Т.В., яка виходила при класифікації із дидактичного призначення цих засобів, з опорою на діяльнісну парадигму сучасної освіти.
Ключові слова: програмно-педагогічний засіб, електронний підручник, електронна енциклопедія, віртуальна лабораторія, електронний задачник, дистанційне навчання.
In the present article, major program and pedagogic methods of physics are considered, and their classification according to the type of pedagogical problem is provided. Each class of program methods for studying Physics in general educational institutions has been analysed, which was defined by Iliasova T.V. basing on the didactical assignment of these methods supported by active paradigm of modern education.
Key words: program and pedagogic methods, electronic text book, electronic encyclopaedia, virtual laboratory, electronic problem book, distance learning.
Посилання
Жук Ю.О. Електронний підручник та проблема систематики комп’ютерно-орієнтованих засобів навчання Ю.О. Жук // Нові технології навчання : наук.-метод. зб. -К., 2000. - Вип. 25. - С. 17
Гомулина Н.Н. Применение новых информационных технологий и телекоммуникационных технологий в школьном физическом и астрономическом образовании: дис. кандидата пед. наук: 13.00.02 / Гомулина Наталья Николаевна. -М., 2003. - 257 с.
Роберт И.В. Современные информационные технологии в образовании: дидактические проблемы; перспективы ис-
пользования / Ирэна Веньяминовна Роберт. - М.: Школа-Пресс, 1994. - 205 с.
Морев И.А. Образовательные информационные технологии. Часть 1. Обучение: учеб. пособие / Игорь Авенирович Морев. - Владивосток: Изд-во Дальневосточного университета, 2004. - 162 с.
Ильясова Т.В. Технические средства обучения в учебном процессе современной школы: учеб. пособие / Тамара Васильевна Ильясова - Оренбург : Изд-во ОГПУ, 1997. - 69 с.
«Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти» Постанова Кабінету Міністрів України від 14 січня 2004 р. №24 [№24, 14.01.2004, Постанова, Стандарт, Кабінет Міністрів України Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти]. [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://zakon.nau.ua/doc/?uid=1053.24.0.
Лернер П.С. Концепция интерактивного учебника как средства педагогического сопровождения самоопределения школьников / Лернер П.С., Палло О.Д., Гудимов В.В.; ИОСО РАО // Школьные перемены : Научные подходы к обновлению общего среднего образования. - М., 2001. -С. 122-128.
Андрійчук А.Б., Шарко В.Д. Електронний підручник з фізики // Збірник матеріалів Всеукраїнської студентської науково практичної конференції „Проектування навчальних середовищ з природничо-математичних дисциплін як методична проблема” (19-20 квітня 2007 року). - Херсон: Видавництво ХДУ, 2007. - С.131-133.
Атаманчук П.С. Основи впровадження інноваційних технологій навчання фізики: Навчальний посібник / П.С. Атаманчук, Н.Л. Сосницька. - Кам’янець-Подільський: Абет-ка-НОВА, 2007. - 200 с.
«Дистанційне навчання школярів». [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://www.testportal.org.ua/dls. - Назва з титул. екрану.
Селевко Г.К. Современные образовательные технологии: Учебное пособие / Селевко Герман Константинович. - М.: Народное образование, 1998. - 256 с.
Компанія "Квазар-Мікро". [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://www.kvazar-micro.com/. - Назва з титул. екрану.