СИНЕРГЕТИКА ЯК МЕТОД ДОСЛІДЖЕННЯ СКЛАДНИХ ВІДКРИТИХ СИСТЕМ

Автор(и)

  • Г. І. Шатковська Національний авіаційний університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2009-15.331-334

Анотація

У статті поданий результат аналізу поняття «синергетика». Показані тенденції розвитку синергетики як науки. Обґрунтовані закономірності і функції синергетики на сучасному етапі становлення освітнього простору.

Ключові слова: синергетика, перехідні процеси - аттрактори, соціо-синергетика, синергетичний підхід.

The article deals with the results of the analysis of the notion «synergia». The tendencies of the development of syner-gia as science are defined. The regularities and functions syn-ergia at the modern stage of the formation educational space are grounded.

Key words: synergia, attrahere, sociosynergia, synergetic approach.

Посилання

Интервью с профессором Г.Хакеном // Вопросы философии. - 2000. - № 3. - С. 53-61.

Концепции самоорганизации: становление нового образа научного мышления. - М.: Наука, 1994.

Майнцер К. Сложность и самоорганизация. Возникновение новой науки и культуры на рубеже века // Вопросы философии. - 1997. - № 3. - С. 48-60.

Моисеев Н.Н. Универсальный эволюционизм (Позиция и следствия) // Вопросы философии. - 1991. - № 3. - С. 3-28.

Пригожин И., Стенгерс И. Порядок из хаоса. - М.: Прогресс, 1986.

Несторенко Г. Можливості особистості в контексті синергетичної моделі вищої освіти // Вища освіта України. -2004. - № 1. - С. 25-34.

Андрущенко В.П. Образование Украины в контексте общественных проблем и противоречий // Розвиток педагогічної і психологічної наук в Україні 1992-2002. Збірник наукових праць до 10-річчя АПН України / Академія педагогічних наук України. - Частина 2. - Харків: ОВС, 2002. - С. 3-1.

Шарко В.Д. Методична підготовка вчителя фізики в умовах неперервної освіти. Монографія. - Херсон: Видавництво ХДУ, 2006. - 400 с.

Игнатова В.А. Педагогические аспекты синергетики // Педагогика. - 2001. - № 8. - С. 26-31.

Игнатова В. А. Синергетика как метод познания природы и общества // Экология и жизнь. - 1999. - № 2. - С. 14-19.

Швай Роксоляна М.І. Управління процесом навчання в основній школі засобами шкільного фізичного експерименту: Автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня канд. пед. наук: 13.00.02. - К., 2001. - 20 с.

Чалый А.В. Синергетический подход - необходимая составная инновационных процессов в образовании // Розвиток педагогічної і психологічної наук в Україні 1992-2002. Збірник наукових праць до 10-річчя АПН України / Академія педагогічних наук України. - Ч. 2. - Харків: ОВС, 2002. - С. 125-133.

Кульневич С.В. Педагогика личности от концепций до технологий: Учеб.-практ. пособие для учителей. - Ростов-н/Д: Творческий центр «Учитель», 2001. - С. 106-109.

Канке В.А. Концепции современного естествознания: Учебник для вузов. - Изд. 2-е, испр. - М.: Логос, 2007. -368 с.: ил.

##submission.downloads##

Опубліковано

2009-10-01