СТАНОВЛЕННЯ ВІТЧИЗНЯНОЇ ДИДАКТИКИ ФІЗИКИ У КОНТЕКСТІ РОЗВИТКУ АКАДЕМІЧНОЇ ФІЗИЧНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2307-4507.2007-13.68-71Анотація
У статті досліджується процес становлення вітчизняної теорії та методики навчання фізики та роль у ньому вчених-методистів вищих навчальних закладів.
Ключові слова: історія дидактики фізики, методика, фізичні кафедри, методична школа.
In the article, becoming domestic theory and method of studies is explored physicists and role in him scientists-methodists of higher educational establishments.
Key words: history of didactics of physics, method, physical departments methodical school.
Посилання
Аксіоми для нащадків: Українські імена у світовій науці.
нарисів / Упоряд. О.К.Романчук. - Львів: Меморіал, 1992. - 544 с.
Бобрецкий Н.В. Записка о десятилетней деятельности Киевского общества естествоиспытателей (1869-1879). - К., 1880,- 13 с.
Бугайое О.І., Величко С.П. Короткий нарис розвитку шкільного фізичного експерименту в Україні і і Наукові записки Рівненського державного гуманітарного університету. Вип. 1.-Рівне: РДГУ, 1999. - С.4-15.
Булгаков М. История Киевской Академии. - СПб., 1843. -226 с.
Дятлов Ю.В. М.Пильчиков і його погляди на проблеми фізичної освіти в Україні в кінці XIX - на початку XX ст. // Вісник Чернігівського державного педагогічного університету імені Т.Г.Шевченка. Вип. 13. Серія: педагогічні науки. Т. II. - Чернігів: ЧДПУ, 2002. - С. 184-186.
Історія Наукового товариства ім. Шевченка. - Нью-Йорк -Мюнхен: Наукове тов. ім. Шевченка, 1949. -51 с.
Історія Одеського університету за 100 років. - К.: Київськ. унів., 1968. - 423 с.
Климишин І.А. Про розвиток фізики у Львівському університеті (до 300-річчя його заснування) і і Вісник Львівського Державного університету ім. І.Франка. Серія фізична. -1962.-№118.-С.3-9.
Кордун Г.Г. Історія фізики. -К: Вища школа, 1993. -280 с.
Костюкевич Д.Я., Савченко В.Ф. Становлення та перспективи розвитку шкільного фізичного експерименту в Україні // Вісник Чернігівського державного педагогічного університету імені Т.Г.Шевченка. Вип. 3. Серія: педагогічні науки. - Чернігів: ЧДПУ, 2000. - №3. - С.235-240.
Кубишкіна В.А. Історична зумовленість лабораторних
робіт з фізики в дореволюційній середній школі // Дидактичні проблеми фізичної освіти в Україні: Матеріали науково-практичної конференції. - Чернігів: ЧДПУ ім.
Т.Г.Шевченка, 1998. - С.92-93.
Павленко А.І., Головко М.В. Принципи і зміст періодизації історії дидактики фізики в Україні // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського державного університету. -Кам’янець-Подільський, 2005. - Вип. 11. - С.60-63.
Петров Н.И. Описание рукописных собраний находящихся в Киеве. В 3 ч. - К., 1897. - Ч. 2. - 294 с.
Розвиток науки в Західних областях Української РСР за роки Радянської влади (1939-1989). - К.: Наук, думка, 1990.-299 с. ^
Розенберг МИ. Из истории учения о критическом состоянии вещества (по работам Киевской школы физиков 2-й половины XX столетия) // Физика в школе. - 1950. - №3. -
С.20-27.
Труды Института истории естествознания и техники. Т.1: История физико-математических наук. - М.: Изд-во АН СССР, 1954.-319 с.
Учёные общества и учебно-вспомогательные учреждения Харьковского университета (1805-1905 гг.) / Под ред. Д.И.Багалея, И.П.Осипова. -X., 1911. -280 с.
Физико-математический факультет Харьковского университета за первые сто лет его существования (1805-1905) / П/р. И.П.Осипова и Д.И.Багалея. - Харьков: Изд. Харьк. универс., 1908. -248 с.
Форостяна Н.П. Сторінки забутих імен // Матеріали III Всеукраїнської наукової конференції "Фундаментальна та професійна підготовка фахівців з фізики". Част. II. - К.: НПУ, 1998.-С.54-56.