«РЕФЛЕКСИВНА ФІЗИКА» АБО «ФІЗИКА УСВІДОМЛЕННЯ»
DOI:
https://doi.org/10.32626/2307-4507.2006-12.12-16Анотація
У статті робиться спроба розкрити зміст феномену “усвідомлення”, описати механізм його утворення на основі функціональної асиметрії мозку людини та аргументувати, що освоєння “усвідомлення” може стати стрижневим процесом у новій освітні парадигмі та у фізичній освіті зокрема.
Ключові слова: свідомість, усвідомлення, функціональна асиметрія мозку людини, механізм утворення усвідомлення, роль усвідомлення у освіті.
In given article the attempt is made to open the contents of a phenomenon of "realization", to describe the mechanism of its formation on the basis of functional asymmetry of a brain of the man and to give reason, that development of "realization" can become rod process in new educational paradigm and in physical education in particular.
Key words: cconsciousness, realization, functional asymmetry of a brain of the man, mechanism of formation of comprehension, role of realization in education.
Посилання
Пригожим ІІ.Р. Философия нестабильности // Вопросы философии. - 1991. -№6.
Нэсбитт Д., Эбурдин П. Что на ждет в 90-е годы. Мегатенденции. - М.: «Республика». - 1992. - С. 15.
Брандес В.М. Усвідомлення життєвих цінностей учнями-старшокласниками. Психологічний театр. Тренінг особис-тісного зростання 11 Психолог - 2004. - №23-24.
Брандес В.М. Усвідомлення життєвих цінностей учнями-старшокласниками. Психологічний театр // Бібліотека “Шкільного світу”. Підліток: як йому допомогти. - К., 2004.-С.115-119.
Гусинский Э., Турчанинова Ю. О Ричарде Рорти, постмодернизме и о кризисе образования // Лицейное и гимназическое образование. - СПб. - 1996. -№ 1. - С.20
Ошо Раджнеш. Осознание. - Спб.: Весь, 2005. - С.24.
Переслегин С.Б., Переслегина Е.Б. Образование-ХХ1 // Демиург. - М., 1998. - С.42.
Брандес В.М. та інші. Теоретичні та практичні аспекта підготовки учителя до діяльності в контексті особистісно спрямованої парадигми освіти // Вісник Житомирського педагогічного університету, 2000. - №6.
Брандес В. М, Вознюк О. В. Підготовка вчителя до діяльності в особистісно орієнтованій парадигмі освіти і і Система тренінгової роботи з вчителями. Збірник “Робота психолога з педколективом”. - К.: Вид. дім. “Шкільний світ”, -2005.
Брандес В.М., Вознюк О.В. Семінари-тренінги “Підготовка вчителя до діяльності в контексті гуманістичної парадигми освіти” // Газета «Завуч». - 2004,- №19.
Чертшюва В.М. Краткий миг торжества, о том, как делаются научные открытия. Глава «Мы только начинаем постигать природу». Илья Пригожин. - М.: Наука, 1989. - С.310.
Моргун В.А. Концепция универсальной науки и образования: прошлое, настоящее и будущее // Наука. Релігія. Суспільство. - 2004. - №1. - С.279-294.
Брандес В.М. Якою може бути фізика у контексті гуманістичної парадигми освіти і і Т рибуна. Всеукраїнська громадська Асоціація учителів фізики “Шлях освіти - XXI”. -¥¥¥//с1ііз. kp.km.ua
Брандес В.М., Оеандер Л.М. Цілісний підхід у вивченні фізики на основі використання дидактичного матеріалу “Компакт-фізика” (у контексті авторської навчальної системи “Блок, модель, структура, технологія” і і Збірник наукових праць. Теорія та практика навчання математики, фізики, інформатики. Випуск 4. - Кривий Ріг: Видавницький відділ НМетАУ, 2004. - С.34-38.
Брандес В.М., Вознюк О.В., Оеандер Л.М. Використання концепції функціональної асиметрії мозку людини як сис-
темоформуючого засобу у побудові нової парадигми освіти // Вісник Житомирського державного технологічного університету. - Житомир, 1998. - №7. - С.239-245.
Брандес В.М., Вознюк О.В. Спроба побудови технології розв’язку проблемних ситуацій у контексті концепції функціональної асиметрії мозку людини і і Вісник Житомирського педагогічного університету. - Житомир, 2001. - № 8.
Побудова технології розв’язування проблемних ситуації у контексті концепції функціональної асиметрії мозку людини. А.с. №7756. Міністерство освіти і науки України. Державний департамент інтелектуальної власності / В.М.Бран-дес, О.В.Вознюк 10.06.2003.
Брандес В.М., Оеандер ЛМ. Технология решения проб-
лемных ситуаций в контексте функциональной асимметрии мозга человека // Информационные технологии, информационная безопасность в науке, технике, образовании: Материалы международной научно-практической
конференции. - Севастополь, 2004. - С. 176-178.