КОНЦЕПЦІЯ ОРГАНІЗАЦІЇ ТВОРЧОЇ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ З ФІЗИКИ В ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ ШКОЛІ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2307-4507.2006-12.24-31Анотація
В статті викладені концептуальні положення теорії і методики організації творчості учнів в процесі навчання фізики. В основі концепції лежить модульне проектування творчої пізнавальної діяльності, що Грунтується на системноструктурному аналізі.
Ключові слова: навчальний процес, творча пізнавальна діяльність, модульне проектування.
In article are stated conceptual positions to theories and method’s to organizations creative activity pupil in process of the study physicists. In base of the concepts lies module designing to creative cognitive activity on base of the system approach and structured analysis.
Key words: scholastic process, creative cognitive activity, module designing.
Посилання
Андреев В.И. Эвристическое программирование учебноисследовательской деятельности: Метод, пособие. - М.: Высш. школа, 1981. -240 с.
Атаманчук П. С. Управління процесом навчальної діяльності. - Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський державний педагогічний інститут, 1997,- 136 с.
Балл Г.А. Теория учебных задач: Психол,- пед. аспект. -М.: Педагогика, 1990. - 183с.
Богоявленская ДБ. “Субъект деятельности” в проблематика творчества // Вопросы психологии. - 1999. - №2. - С.35-42.
Богоявленская ДБ. Пути к творчеству. - М.: Знание, 1981.
- 96 с.
Галатюк Ю.М. Творчий навчальний процес з фізики -методологічні та методичні аспекти // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського державного університету: Серія педагогічна: Дидактика фізики в контексті орієнтирів Болонського процесу. - Кам’янець-Подільський державний університет, інформаційно-видавничий відділ, 2005. -Вин. 11. — С. 29-34.
Галатюк Ю.М. Історико-методичний аналіз проблеми навчальної творчості в теорії і методиці навчання фізики і і Теорія та методика вивчення природничо-математичних і технічних дисциплін: Збірник науково-методичних праць: Рівненський державний гуманітарний університет. Вип. 6.
- Рівне: РДГУ, 2003. - С. 11-24.
Галатюк Ю.М. Детермінізм в організації навчальної творчості: діалектико-синергетичний підхід // Нова педагогічна думка. -2004. - №2. -С.21-25.
Галатюк Ю.М., Тищук В.І. Діалектико-синергетичний підхід як методологічна основа організації пізнавальної творчості в процесі навчання фізики і і Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського державного педагогічного університету: Серія педагогічні науки: Методологічні принципи формування фізичних знань учнів і професійних якостей майбутніх учителів фізики та астрономії. - Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський державний універ-
ситет, інформаційно-видавничий відділ, 2003,- Вип. 9. -С. 18-20.
Галатюк Ю.М. Система методологічних знань як засіб і продукт творчої діяльності // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського державного педагогічного університету: Серія педагогічна: Модель середньої фізичної освіти в умовах переходу на 12-річний термін навчання. - Коломия: ВПП “Вік”, 2001. - Вип. 7. - С. 112-116.
Галатюк Ю.М. Моделювання творчої учбової діяльності на основі структурного аналізу і і Наукові записки Острозької Академії. Психологія і педагогіка. - Острог, 2000. -Вип. 1.-С.86-93.
Галатюк Ю.М., Самойленко П.И., Сергеев A.B. Моделирование процесса решения творческих учебных задач по физике // Специалист. - 2001. -№ 2. - С.31-33.
Галатюк Ю.М. Модульне проектування творчої навчальної діяльності з фізики // Теорія та методика вивчення природничо-математичних і технічних дисциплін: Збірник науково-методичних праць: Рівненський державний гуманітарний університет. Вип. 5. - Рівне: РДГУ, 2002. - С. 17-26.
Іваницький О.І. Сучасні технології навчання фізики в середній школі. Монографія. - Запоріжжя: Прем’єр, 2001. - 266 с.
Энциклопедия профессионального образования: В 3-х т. / Под ред. С.Я.Батышева. - М.: АПО. - 440 с. Т.2 - М.-П., 1999.
Калошина И.П. Структура и механизм творческой деятельности. - М.: Изд-во МГУ, 1983. - 168с.
Капица П.Л. Эксперимент. Теория. Практика: Статьи и выступления. - 3-є изд.. - М.: Наука, 1981. - 494 с.
Князева Е.Н., Курдюмов С.П. Синергетика как новое миро-видение: Диалог с И.Пригожиным // Вопросы философии.
- 1992.-№12.-С.3-20.
Королев Ф.Ф. Системный подход и возможности его применения в педагогических исследованиях і і Сов. педагогика. - 1970 - №9. - С. 112.
Костюк Г.С. Навчально-виховний процес і психічний розвиток особистості. - K.: Рад. пік., 1989. - 608 с.
Ляшенко О.І., Хоменко О.В.Оцінювання навчального процесу з фізики учнями і вчителями // Фізика та астрономія в школі. - 2006. - № 3 - С.2-5.
Машбиц Е.И. Психологические основы управления учебной деятельностью. - K.: Вища школа, 1987. - 223 с.
Москаленко В.В. Соціальна психологія: підручник. - K.: Центр навчальної літератури, 2005. - 624 с.
Новейший философский словарь: 2-е изд., переработ. и дополн. - Мн.: Интерпрессервис; Книжный Дом, 2001. -1280 с.
Павленко А.І. Методика навчання учнів середньої школи розв’язуванню і складанню фізичних задач (теоретичні основи).- K.: Міжнародна фінансова агенція, 1997. - 177 с.
Пономарев Я.А. Психология творения. - Воронеж: Издательство НТО «МОДЭК», 1999. -480 с.
Разумовский В.Г. Развитие творческих способностей учащихся в процессе обучения физике: Пособие для учителя.
- М.: Просвещение, 1975. - 272 с.
Сергеев A.B. Методические указания и материалы к спецкурсу “История методики преподавания физики в средней школе”. - Запорожье: Зап. госуд. пед. инст., 1984. - 88 с.
Сергеев A.B. Становление и развитие истории методики преподавания физики в средней школе как научной дисциплины: Автореф. дис. д-ра пед. наук: 13.00.02 / Ленинградский Гос. пед. ин-т. - Л., 1989. - 33 с.
Шапиро А.И., Бодик В.А. Оригинальные методы решения физических задач: пособие для учителя. - К.: “Магістр-S”, 1996. - 157 с.
Яковлева Н.О. Проектирование как педагогический феномен // Педагогика, 2002. - №6. - С. 8-14.