ВІДОБРАЖЕННЯ МОДЕЛЬНОГО ХАРАКТЕРУ ФІЗИЧНОГО ЗНАННЯ У МОДУЛІ “КЛАСИЧНА МЕХАНІКА” ЗАГАЛЬНОГО КУРСУ ФІЗИКИ ДЛЯ НЕФІЗИЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ

Автор(и)

  • В. В. Фоменко Державна льотна академія України, м. Кіровоград, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2006-12.86-88

Анотація

Розглянуто проблему навчальної інтерпретації модельного характеру фізичного знання на матеріалі модулю “Класична механіка” загального курсу фізики. Обговорюються характерні риси фізичного моделювання та їхнє відображення у навчальному курсі, наводяться результати перевірки навчальної ефективності запропонованої системи викладання.

Ключові слова: курс загальної фізики, фізичні моделі, класична механіка.

The problem of educational interpretation of modelling character of physical knowledge on a material of the module "Classical mechanics" of the general physics course is considered. Prominent features of physical modelling and their display in a training course are discussed, results of check of educational efficiency of the offered system of teaching are resulted.

Key words: General physics course, physical models, classical mechanics.

Посилання

Голубева О.Н. Теоретические проблемы общего физического образования в новой образовательной парадигме: Дис...докт. пед. наук: 13.00.02. - М.: 1995.-314 с.

СачковЮ.В. Физика. Базовые модели. Интеллект// Физика в системе культуры. - М.: ИФРАН. - 1996. - 321 с.

Суханов АД. Фундаментальный курс физики: Учеб. пособие для вузов. В 4-х т. Т. 1. Корпускулярная физика. - М.: Издательство «Агар», 1996. - 536 с.

Фізика для інженерних спеціальностей. Кредитно-модульна система: Навч. посібник. - У 2 ч. - Ч. 1 / В.В. Куліш, А.М.Соловйов, О.Я.Кузнецова, В.М.Кулішенко. - К.: НАУ, 2004. - 456 с.

Трофимова Т.П. Курс физики: Учебное пособие для вузов. - М.: Высшая школа. - 2001. - 542 с.

Фоменко В.В. Навчальні фізичні моделі загального курсу фізики та їх систематизація за ступенем модельного узагальнення // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільсь-кого державного університету: Серія педагогічна: Дидактика фізики в контексті орієнтирів Болонського процесу. -Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський державний університет, інформаційно-видавничий відділ, 2005. -Вип.П.-С.167-170.

Фоменко В.В. Навчальні фізичні моделі загального курсу фізики та їхня систематизація за предметом опису і і Наукові записки. - Вип. 60. - Серія: педагогічні науки. - Кіровоград: РВВ КДГТУ ім. В.Винниченка. - 2005, Частина 2. -

С.133-139.

Фоменко В.В. Структура физической модели и ее освещение в курсе физики технического вуза // Физическое образование в вузах. - Т. 4. - №2. - 1998. - С.43-49.

Фоменко В.В. Освітні аспекта фізичного моделювання // Наукові праці академії: випуск VII, частина І / За ред. Р.М.Макарова. - Кіровоград: Вид-во ДЛАУ, 2003. - С.106-112.

Фоменко В.В. Роль курсу загальної фізики у професійній освіті фахівців з авіаційних спеціальностей і і Наукові праці академії: випуск VHI / За ред. Р.М.Макарова. - Кіровоград: Видавництво ДЛАУ, 2004. - С.33-41.

##submission.downloads##

Опубліковано

2006-10-03