ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ НАУКОВОГО СВІТОГЛЯДУ УЧНІВ У НАВЧАННІ ФІЗИКИ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2307-4507.2006-12.100-103Анотація
У статті розкрито сутність і структуру наукового світогляду особистості; проаналізовано основні підходи до формування загальних світоглядних знань, що складають ядро наукового світогляду; обгрунтовано доцільність застосування дедуктивного підходу у формуванні наукового світогляду учнів; виділені основні етапи його реалізації у практиці навчання фізики.
Ключові слова: науковий світогляд, наукова картина світу, філософські принципи наукової картини світу, дедуктивний підхід.
Essence and structure of scientific world view of personality is exposed in the article; basic approaches are analysed to forming of common world view knowledge’s which make the kernel of scientific world view; led to expedience of application of deductive approach in forming of scientific world view Key words: scientific world view, scientific picture of
of students; selected basic his implementation phases in prac- world, philosophical principles of scientific picture of world,
tice of studies of physics. deductive approach.
Посилання
Руденко Ю.Д. Розвиток теорії і практики формування в учнів наукового світогляду в історії педагогіки України (1917-1941): Дис...д-ра пед. наук: 13.00.01. - К., 1994. -367 с.
Бургун І.В. Формування наукового світогляду учнів основної школи у навчанні фізики: Автореф. дис... канд. пед. наук.-К., 2001.-20 с.
Мещанский В.Н. Формирование мировоззрения учащихся при изучении физики. - 3-є изд., перераб. и доп. - М.: Просвещение, 1989. - 192 с.
Школьник В.Г. Процесс формирования взглядов и убеждений у школьников средних и старших классов (на материале обучения дисциплин естественного цикла): Автореф. дис...канд. пед. наук: 13.00.01 / Волгоградский Гос. пед. ин-т. - Казань, 1988. - 19 с.