ПРИНЦИПИ І ЗМІСТ ПЕРІОДИЗАЦІЇ ІСТОРІЇ ДИДАКТИКИ ФІЗИКИ В УКРАЇНІ

Автор(и)

  • А. І. Павленко Запорізький національний університет, Україна
  • М. В. Головко Інститут педагогіки АПН України, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2005-11.60-63

Анотація

У статті розглядаються нові підходи до принципів і змісту періодизації історії розвитку теорії і методики навчання фізики в Україні.

Ключові слова: принципи, періоди, історія методики фізики, Україна.

The article considers new points of view for principles and matter periods of the history development of theory and methods physic in Ukraine.

Key words: principles, periods, history of methods physic, Ukraine.

Посилання

Атаманчук П.С., Сергеев О.В., Волошина А.К. Історико-методичний аналіз розвитку методики розв’язування фізичних задач // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського державного педуніверситету. Дидактика природничо-математичних дисциплін та освітніх технологій: Серія фізико-математична. — Кам’янець-По-дільський, Кам’янець-Подільський держ. пед. університет. — 1998. — Вип.4. — С. 11-16.

Волинка Г., Мозгова Н. У витоків вищої освіти Київщини // Пам’ять століть. Україна. — 2005. — №2. — С.15-56.

Волошина А.К. Історико-методичний аналіз розвитку технології розв’язування фізичних задач у середній загальноосвітній школі. Автореф. дис. ... канд. пед. наук (13.00.02 — теорія і методика навчання фізики). — K.: Національний педагогічний ун-т ім. М.П.Драгоманова, 2001. - 18 с.

Волошина А.К. Зародження методичних ідей в доісторичний період становлення і розвитку фізики як наукової галузі знань (становлення і розвиток задачного підходу до вивчення фізики) // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського державного педагогічного університету: Серія педагогічна: Дидактика дисциплін фізико-математичної та технологічної освітніх галузей. — Кам’янець-Подільський, К-ПДПУ, 2002. — Вип.8. - С.35-41.

Головко М. Вітчизняна фізика й астрономія в минулому тисячолітті // Фізика та астрономія в школі. — 2001. - №2. - С.49-54.

Джуринский А.Н. История образования и педагогической мысли. — М.: Изд-во ВЛАДОС-ПРЕСС, 2003. — 400 с.

Кантор И.М. Понятийно-терминологическая система педагогики: Логико-методологические проблемы. — М.: Педагогика, 1980. — 158 с.

Кормич Л.І., Багацький В.В. Культурологія (історія і теорія світової культури XX століття). Видання третє.

— Харків: Одіссей, 2004. — 304 с.

Коменский Ян Амос. Избранные педагогические сочинения / Под ред. с биографическим очерком и примечаниями проф. А.А.Красновского. — М.: Госучпедгиз МП РСФСР, 1955. - 651 с.

Лень А., Шут М., Козирський В., Шендеровський В. Біля витоків історії фізики в Україні: молекулярна теорія, теплота, термодинаміка // Фізика та астрономія в школі. — 2001. — №2. — С.54-55.

Мацюк В.М. Розвиток теорії і практики навчання фізики у середній загальноосвітній школі України (19451995 p.p.). Автореф. дис. ... канд. пед. наук (13.00.02 — теорія і методика навчання фізики). K.: Український держ. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова, 1997. — 19 с.

Павленко А.І., Баштовий В.І. Історичне становлення та особливості сучасного етапу розвитку методики розв'язування і складання навчальних фізичних задач // Методичні особливості викладання фізики на сучасному етапі. — Ч.ІІ. — Кіровоград, 1996. — С.112-113.

Сергеев A.B. Становление и развитие истории методики преподавания физики в средней школе как научной дисциплины. Автореф. дис. ... д-ра пед. наук (13.00.02 — методика преподавания физики). Л.: Российский ордена Трудового Красного Знамени гос. пед. у-нт им. А.И.Герцена, 1991. — 34 с.

Сергеев О.В., Школа О.В. Інтегративні функції науково-методичної школи // Інтеграція елементів змісту освіти: Мат. Всеукраїнської науково-практичної конференції. — Полтава: ПІПДО, 1994. — С.51-52.

Сульженко Е.М. Развитие методической мысли по физике в Киеве в конце XIX и начале XX столетия: Дис. ... канд. пед. наук. — Киев, 1959. — 330 с.

Школа О.В. Зародження і становлення Київської науково-методичної школи // Тези доповідей наукових конференцій викладачів і студентів університету. — Вип.5. — ч.І. — Запоріжжя: ЗДУ. — 1994. — С.3-4.

Школа О.В. Історія зародження, становлення та розвитку наукових шкіл методики навчання фізики в Україні. Автореф. дис. ... канд. пед. наук (13.00.02 — теорія і методика навчання фізики). — K.: Український держ. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова, 1997. — 26 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2005-08-07