СИСТЕМА ФІЗИЧНИХ ЗАДАЧ ДЛЯ РОЗВИТКУ ПРОДУКТИВНОГО МИСЛЕННЯ УЧНІВ НА ОСНОВІ НАВЧАЛЬНОГО ДОСЛІДЖЕННЯ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2307-4507.2005-11.222-228Анотація
У статті пропонується структурна схема системи фізичних задач дослідницького характеру як дидактичного засобу розвитку продуктивного мислення учнів старшої школи. Коротко висвітлені результати досліджень, на основі яких автор розробив дану систему задач.
Ключові слова: модель інтелекту SOI, навчальне дослідження, система задач.
In article the block diagram of system of physical problems of research character as didactic means of development of productive thinking of pupils of the senior school is offered. Briefly presented results of researches on the basis of which author have developed the given system of problems.
Key words: model of intelligence SOI, educational research, system of problems.
Посилання
Балл Г.А. Теория учебных задач. — М.: Педагогика,
- 183 с.
Галатпюк Ю.М. Організація дослідницької роботи учнів під час вивчення фізики в старших класах середньої школи: Дис.... канд. пед. наук. — К., 1998. — 156 с.
Галатпюк Ю., Рибалко А. Впровадження системи дослідницьких задач в курсі фізики середньої школи // Сучасні технології в науці і освіті: Збірник наукових праць: В 3-х томах. — Кривий Ріг: Видавничий відділ КДПУ, 2003. - Т2. - С.49-55.
Галатпюк Ю., Рибалко А. Керування пізнавальною діяльністю учнів за допомогою навчально-діагностичних завдань. // Теорія і методика навчання математики і фізики. Збірник наукових праць. — Кривий Ріг.: — Видави, відділ. Нау. МетАУ. — Т.2. — 2002. — С.61-68.
Давыденко А.А., Дідович М.М. Роль і місце задач у процесі вивчення фізики // Вісник Чернігівського державного педагогічного університету ім. Т.Г.Шев-ченка. Випуск 23. Серія: педагогічні науки. — Чернігів: ЧОПУ, 2004. - №23. - С. 19-23.
Іеаненко О.Ф., Махлай В.П., Богатирьов О.І. Експериментальні та якісні задачі з фізики: Посібник для вчителів. — К: Рад. пік., 1987. — 144 с.
Іванов С.О. Задачі з фізики в середній школі — К: Рад. школа, 1971. — 167 с.
Карне М., Кемп П., Уильямс М. Концептуальные модели. Из кн. Одаренные дети: Пер. с англ. / Общ. ред. Г.В.Бурменской и В. М.Слуцкого. — М.: Прогресс,
- С.216-220.
Касянова Г.В. Система фізичних задач для розвитку творчих здібностей учнів.: Дис.... канд. пед. наук. — К., 1995.
Коршкова Н.В., Самсонова Г.В. Роль задач з фізики у формуванні знань учнів про метод моделей і аналогій // Розв’язування задач з фізики: Зб. статей за ред. Є.В.Коршака. — K.: Рад. пік., 1989 — С.43-49.
Момот Л.Л. Проблемно-пошукові методи навчання в школі. — K.: Рад. школа, 1983. — 63 с.
Новак О.Ф. Збірник теоретичних задач і вправ з фізики: Посібник для вчителя. — K.: Рад. пік., 1989. — 189 с.
Психологія //За ред. проф. Г.С. Костюка. — K.: Радянська школа, 1968 — С.470-473.
Редько Г.Б. Аналогії в курсі фізики середньої школи: Посібник для вчителів. — K.: Рад. школа, 1980. — 56 с.
Рибалко A.B. Систематизація навчальних дослідницьких задач за рівнями складності розумових операцій // Нова педагогічна думка. — Рівне: Видавничий відділ РОІППО, 2004. - №2 - С.38-42.
Семыкин П.П., Любичанковский В.А. Методологические вопросы в курсе физики средней школы: Пособие для учителей. — М.: Просвещение, 1979. — 88 с.
Сергеев А.В. Наблюдение учащихся при изучении физики на второй ступени изучения: Пособие для учителя. — Киев: Рад. шк, 1988. — 176 с.